اقدامات مقابله‌ای کارساز نیست
کد خبر: 3650954
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
میرزابیگی:

اقدامات مقابله‌ای کارساز نیست

گروه اجتماعی: معاون هماهنگ ‌کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: اقدامات مقابله‌ای کارساز نیست بلکه باید از طریق پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی وقوع جرائم را کنترل کنیم .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از کانال اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ جلال میرزابیگی، معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان ایلام امروز در جلسه پرسش و پاسخ مردم محله سبزی‌آباد شهر ایلام در مسجد امام حسین (ع) اظهار کرد: مهم‌ترین مؤلفه یک جامعه پویا ، امنیت است ، چرا که با وجود امنیت می‌توان به کار اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی پرداخت .
وی با بیان اینکه نیروی انتظامی معتقد است برای تولید امنیت پایدار حتماً مشارکت مردم باید وجود داشته باشد، افزود: نیروی انتظامی با آگاهی از جامعه و آسیب‌های آن برنامه‌ریزی می‌کند و در این زمینه نیازمند مشارکت عمومی است .
میرزابیگی یادآور شد: امنیت یک تولید اجتماعی است که همه دستگاه‌های حکومتی باید در آن دخیل باشند و نیروی انتظامی و دستگاه قضا مرحله آخر آن هستند .
وی با اشاره به اینکه استان ایلام ازنظر شاخص‌های امنیتی بعد از کیش امن‌ترین استان کشور است، تصریح کرد: رتبه برتر کشوری درزمینهٔ امنیت ،حاصل مشارکت عمومی مردم، هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و تلاش شبانه‌روزی مجموعه انتظامی استان بوده است .
معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان ایلام افزود: کشف ۴۳۰ کیلوگرم مواد مخدر و انهدام ۲۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر از مهم‌ترین اقدامات پلیس استان بوده است .
وی افزود: یکی از جرائمی که امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازد سرقت است که با تلاش شبانه‌روزی پلیس ۵۰ درصد سرقت‌های خشن و مسلحانه کاهش و ۶۴ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته نیز  کشف‌شده است .
میرزابیگی گفت: در شش‌ماهه اول سال جاری زورگیری و شرارت ۳۹ درصد ، سرقت موتورسیکلت ۴۱ درصد ، سرقت محتویات داخل خودرو ۱۱ درصد ،  سرقت احشام ۱۸ درصد و  جرائم خشن و غیراخلاقی ۵۰ درصد کاهش داشته‌ایم .
معاون هماهنگ‌کننده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه نیروی انتظامی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شورای معتمد پلیس را راه‌اندازی کرده است، عنوان کرد: معتقدیم هیچ ‌وقت اقدامات مقابله‌ای کارساز نیست بلکه باید از طریق پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی وقوع جرائم را کنترل و پیشگیری کنیم.
captcha