محدودیتی در راه‌اندازی روستامهد نداریم
کد خبر: 3644777
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷

محدودیتی در راه‌اندازی روستامهد نداریم

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در روستا هیچ محدودیتی برای ایجاد مهد کودک وجود ندارد و هدف از تاسیس روستامهد ارتقای فرهنگی و اجتماعی کودکان روستایی و بهره ‌وری آنها از امکانات در راستای فرآیند یاددهی و یادگیری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی امروز، پنجشنبه 30 شهریورماه در آیین افتتاحیه مهد کودک دشت شاپرک‌ها و شروع به کار مهدهای کودک در خمین  گفت: 120 مهدکودک دارای 5 هزار کودک زیر 6 سال، تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی قرار دارد.
وی با اشاره به حضور 200 مربی در مهدهای کودک افزود: آموزش‌های مدون دوره‌ای برای توانمندسازی این مربیان برگزار می‌شود چراکه مهد فقط مرکز نگهداری کودک نیست بلکه جامعه پذیری کودکان نیز در این مکان‌ها انجام می‌شود و اگر مهدها خوب عمل کنند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا میکنند.
رفیعی ادامه داد: ترویج رفتار مدنی در مناطق آسیب‌خیز و برای کودکان آسیب دیده مورد توجه بهزیستی است و از نیمه دوم سال 95 و ابتدای 96 تاسیس روستامهد بخصوص در مناطق محروم مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در 6 ماهه اول امسال 20 مهد مجوز فعالیت گرفتند اظهار کرد: در روستا هیچ محدودیتی برای ایجاد مهد کودک وجود ندارد و هدف از تاسیس روستامهد در روستاهای بالای ۵۰ خانوار ارتقای فرهنگی و اجتماعی کودکان روستایی و بهره ‌وری آنها از امکانات در راستای فرآیند یاددهی و یادگیری، گسترش و ترویج دامنه فعالیت مهدکودک در روستاهای فاقد امکانات است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه خمین ظرفیت راه‌اندازی روستامهد بخصوص در مناطق محروم را دارد، ادامه داد: کودک بخشی از عمر خود را در مهد کودک می‌گذارند و از همین سال‌هاست که بنیان اعتقادی و آموزه‌های دینی در روح و روان کودک آغاز و شکل می‌گیرد.
رفیعی خاطرنشان کرد: تبیین آموزه‌های دینی باید از زبان متخصص و در فراخور حال بچه‌های خردسال باشد تمام مهدهای کودک استان در حوزه آموزه‌های دینی برگرفته از چارچوب اسلامی و روانشناسی اسلامی است.
به گزارش ایکنا؛ اسماعیل خانجانی، رئیس بهزیستی خمین نیز گفت: 6 مهد کودک در شهر خمین و یک روستا مهد در شهابیه از توابع خمین فعال است که 850 کودک از خدمات تربیتی و آموزشی این مراکز استفاده می‌کنند.
خانجانی با اشاره به فعالیت 35 مربی در مهدهای خمینی افزود: می‌توان از ظرفیت مهدهای کودک برای تربیت صحیح و منطبق با آموزه‌های اسلامی استفاده کرد و برای رسیدن به این مهم به مهدهایی به روز و استفاده از مربیان مجرب و آموزش دیده نیاز است.
captcha