اجرای طرح کرامت در مبارزه با مواد مخدر
کد خبر: 3632012
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

اجرای طرح کرامت در مبارزه با مواد مخدر

گروه فرهنگی: فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه طرح کرامت با هدف اغناگری است، گفت: در این طرح افرادی که دچار آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر شده‌اند، ضمن اطلاع‌رسانی و آشنایی با مضرات مواد مخدر، به مراکز مرتبط از نظر درمان و روانشناسی و ترک اعتیاد اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، سرهنگ داود ابراهیمی فرمانده سپاه ملایر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کرد: جنگ نامتقارن میان لشکر اسلام و لشکر کفر ابعادی دارد و جنگ اراده‌ها است، یک زمان ممکن است جنگ، جنگ تجهیزات و... باشد و یک زمان هم مانند الان جنگ اراده است.

وی با بیان اینکه هر اراده‌ای سست‌تر باشد به طور قطع دچار شکست خواهد شد، افزود: بحث اراده سست خود می‌تواند در بحث طرح کرامت نیز قابل استفاده باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه بعد دیگر این جنگ نامتقارن ضمانت پیروزی اراده‌ها و عزم‌های راسخ است، اظهار کرد: هر جبهه‌ای که عزم و اراده محکم و راسخی داشته باشد پیروز خواهد شد و دشمن نیز سعی کرده است با اقداماتش و با تمام توانی که پای کار آورده اراده جبهه اسلام را تضعیف کند.

وی با اشاره به اهداف دشمن برای شکست دادن جبهه اسلامی بیان کرد: آنها سعی دارند که فرهنگ خود را در جامعه ما نفوذ دهند، و با فشار اقتصادی و تلاش‌های سیاسی و به واسطه تبلیغاتی که انجام می‌دهند و عوامل خائن داخلی و خارجی به دنبال پیش بردن اهداف خود هستند.

ابراهیمی افزود: دشمن همیشه سعی می‌کند دشمنی خود را بپوشاند و به ظاهر خوب باشند، در حالی که گاهی اوقات صاحب‌نظران آنها و ... حرف دیگری دارند.

وی با اشاره به اینکه موضوع اصلی ایدئولوژی است، بیان کرد: علت دشمنی استکبار به ظاهر بحث موشک و هسته ای ما است اما بارها شده که گفته‌اند مشکل ما با ایران ایدئولوژی است یعنی همان اعتقاد، اسلام و... چراکه اسلام است که به ما می‌گوید در مقابل استکبار و ظلم جهانی باید ایستاد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه دشمن طرح‌های هدفمندی درباره جوانان ایرانی انجام داده است، گفت: تعدادی از این طرح‌ها عبارت است از اینکه دشمن می‌خواهد جوانان ما آمریکاپسند باشند و به عبارتی می خواهند که جوانان ما توسری‌خور باشند.

وی با بیان اینکه آنها می‌خواهند که جوانان ما رشد نکنند و به توانمندی های عملی نرسند و نوکر آمریکا باشن، ادامه داد: در این راستا قرآن به ما آموخته است که عزتمندانه زندگی کنیم و در مقابل استکبار و ظلم ایستادگی کنیم.

ابراهیمی اظهار کرد: یکی دیگر از این اقدامات که دشمن برای رسیدن به اهداف خود از طریق نفوذ انجام داده همین بحث آسیب‌های اجتماعی مواد مخدر است که از هر نظر کرامت انسانی را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اجرای طرح «کرامت» در مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ملایر افزود: این طرح به این دلیل طرح «کرامت» نامیده شده است که انسان‌هایی که کرامت خود را از دست داده اند کرامتشان را برگردانند و با پیشگیری که در بحث مواد مخدر انجام می‌شود به این دلیل که کرامت آن فرد و دیگر افراد جامعه خدشه دار نشود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه طرح کرامت با هدف اغناگری است، گفت: در این طرح افرادی که دارای این بیماری هستند و فروشنده‌ها و... شناسایی شده و ضمن اطلاع‌رسانی و آشنایی با مضرات مواد مخدر برای کمک، آنها را به مراکز مرتبط از نظر درمان و روانشناسی و ترک اعتیاد اعزام می‌کنند.

منبع: روابط عمومی سپاه انصارالحسین(ع) همدان
captcha