نظارت بر مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مساجد باید منظم باشد
کد خبر: 3624308
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲

نظارت بر مدیریت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مساجد باید منظم باشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: باید نظارت و مدیریت بر مساجد مانند همه امور در کشور به‌صورت منظم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جعمه کرمانشاه امروز درنشست شورای رسیدگی به امور مساجد استان، گفت: مساجد باید تحت نظارت قوی فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی خود را در چهارچوب ارزش‌ها و موازین نظام مقدس جمهوری اسلامی اجرا کنند.
وی افزود: انتخاب هیئت امنا متدین و متعهد حتی‌الامکان از جوانان فعال و خوش فکر و همچنین انتخاب ائمه جمعه و جماعات از نکات مهمی است که باید در این امور توسط مراجع ذیربط دقت شود.
آیت‌الله علما اظهار کرد: امروز یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و نظام مقدس اسلامی امور فرهنگی و مذهبی کشور است و باید ارزش‌ها را حفظ و تقویت کرد و هیچ پایگاهی مهم‌تر از مسجد برای این امور نیست.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه در خصوص مساجد مناطق اهل سنت نیز گفت: این مساجد نیز مانند دیگر مساجد کشور باید در چهارچوب موازین جمهوری اسلامی ایران و تحت نظارت مراجع مربوطه فعالیت کنند و همچنین در تقویت و توسعه فقه شافعی در منطقه مساجد مسئولیت دارند.
حجت‌الاسلام جواد کرمی، دبیر شورای رسیدگی به امور مساجد استان کرمانشاه نیز گفت: می‌توان گفت رشد و توسعه مساجد در نظام جمهوری اسلامی ایران در تاریخ بی‌نظیر است.
وی افزود: در این راستا می‌توان به رشد پنج برابری مساجد در مناطق اهل سنت استان کرمانشاه اشاره کرد.
حجت‌الاسلام کرمی اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه 95 مسجد اهل سنت وجود داشت و امروز 505 مسجد اهل سنت در این منطقه وجود دارد و این نشان از اهمیت بالای نظام برای مساجد است.
وی افزود: البته مساجد ما با کمبودهای زیادی از جمله نداشتن ائمه جمعه و بعضی کمبودهای مالی و تجهیزاتی مواجه هستند که با همت مسئولین و خیرین برطرف خواهد شد.
captcha