تأکید امام جمعه زنجان بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق
کد خبر: 3616291
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

تأکید امام جمعه زنجان بر صرفه‌جویی در مصرف آب و برق

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در روزهای گرم تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر دیروز جمعه 16 تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: تقوا در دین مبین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و عزت در دنیا و سعادت در آخرت در سایه تقوا محقق می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات، تصریح کرد: هر اندازه ایمان فرد بیشتر باشد اهتمام او به رعایت تقوای الهی نیز بیشتر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، گفت: تقوا همچون آب جاری در نهر است، تقوا همچون آبی است که وجودش برای حیات زندگی ضروری است. سه گروه به دنبال تقوایی الهی هستند گروه نخست به دنبال ورود به بهشت هستند و به سبب آن به دنبال عمل به تقوای الهی هستند. گروه دوم به دلیل ترس از آتش جهنم در این راه حرکت می‌کنند ولی گروه سوم نگاهی فراتر از این دو گروه دارند، آن‌ها به خاطر خود خداوند او را عبادت و ستایش کرده و تنها برای کسب رضای الهی تقوا پیشه می‌کنند.

امام جمعه زنجان در ادامه بر کاهش مصرف آب و برق در روزهای گرم تاکید کرد و افزود: با صرفه‌جویی در مصرف این انرژی ها تلاش کنیم تا در تابستان شاهد قطع برق نباشیم. در حالی که متاسفانه با گرم شدن هوا مصرف آب و برق از حد استاندارد افزایش یافته و به مرز هشدار رسیده که با ادامه این روند شاهد قطعی خواهیم بود در حالی که اگر هر روز یک لیتر آب صرفه‌جویی کنیم شاهد ذخیره ۸۰ میلیون لیتر آب در کشور خواهیم بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 15 شوال به عنوان سالروز شهادت ابرمرد تاریخ اسلام، حمزه عموی پیامبر گرامی، تصریح کرد: پیامبر به شدت از شهادت این یار باوفا ناراحت شدند زیرا ایشان از جمله افرادی بودند که در ترویج دین اسلام از حامیان پیامبر اکرم (ص) بودند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به سالروز غزوه خندق اشاره کرد و گفت: 17 شوال سالروز غزوه خندق و احزاب است، همه احزاب و مشرکان جمع شدند تا مسلمانان را از بین ببرند که پیامبر گرامی اسلام با مشورت سلمان فارسی، خندقی حفر شد و جنگ به نفع مسلمانان پایان یافت و این روز به عنوان روز فرهنگ پهلوانی در تقویم کشور ما نام‌گذاری شده است و ضروری است اهتمام بیشتری برای این ورزش از سوی مسئولان انجام شود.

آیتالله خاتمی با اشاره به 21 تیرماه به عنوان سالروز سرکوب قیام مردم در مشهد مقدس، تصریح کرد: رضاخان در راستای اجرای برنامه‌های انگلیس که در چهار منطقه جهان ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان خواستار اجرای طرح بی‌حجابی و اسلام‌زادیی بود، درصدد بود کشف حجاب برآمد ولی با مقاومت مردم ایران روبه‌رو شد که در تقویم کشورمان این روز، روز فرهنگ عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

captcha