جامعیت نمایشگاه قرآن؛ عامل جذب هر فرد با هر سلیقه
کد خبر: 3610164
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۷
پرویزی بیان کرد:

جامعیت نمایشگاه قرآن؛ عامل جذب هر فرد با هر سلیقه

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: از این جهت که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تمام زمینه‌ها کار شده است و جامعیت دارد، خود عامل جذب هر فرد با هر سلیقه است.

سعید پرویزی، رتبه نخست سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در رشته قرائت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص شعار بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با عنوان «قرآن؛ اخلاق، زندگی»، بیان کرد: معتقدم این شعار، شعار مناسب و کاملی‌ است و دقیقا بر نقطه ضعف جامعه تکیه کرده است. باید تمام تلاشمان را بکار گیریم تا قرآن وارد زندگیمان شود و تمام حرکات، افکار و خلقی‌یاتمان از قرآن برگرفته شود.
وی در خصوص میزان تأثیرگذاری برنامه‌های نمادین چون نمایشگاه قرآن و یا مسابقات قرآن در ارتقا و افزایش فرهنگ قرآنی جامعه، اظهار کرد: از این جهت که در این نمایشگاه در تمام زمینه‌ها کار شده است و جامعیت دارد این خودش عامل جذب است چون هر فردی به نمایشگاه قرآن با توجه به رشته و زمینه مورد علاقه‌اش نگاه می‌کند که این جامعیت از نکات مثبت نمایشگاه است.
پرویزی با اشاره به اینکه تمام این هنرها نقطه اشتراکی دارند، عنوان کرد: این نقطه اشتراک قرآن و مذهب است که همه انسان‌ها را به طور غیر مستقیم با نماز و دین و مذهب مرتبط می‌کند که این از نقاط قوت این نمایشگاه است.
این قاری بین‌المللی کشورمان نقش جلسات سنتی قرآن کریم در ظهور و بروز فرهنگ قرآنی در جامعه، اظهار کرد: حقیقتا جلسات سنتی یکی از مؤثرترین جلسات و عواملی است که برای پیشرفت قاریان و حافظان در هر رشته است، اما این جلسات خانگی و جلسات سنتی که در مساجد برگزار می‌شود نیازمند حمایت است و از دیگر سو باید از کرسی‌های تلاوت قرآن نیز حمایت کرد که اگر اینها را تقویت کنیم مردم بهتر می‌توانند ارتباط برقرار کنند و باید شرایط لازم برای جذب و حضور مردم در این کرسی‌های تلاوت قرآن مهیا شود.
وی در خصوص شاخص ترویج قرآن در جامعه، ادامه داد: کرسی‌ها و محافل، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و مسابقات همه درصدی را برای ترویج قرآن در جامعه سهم دارند، اما معتقدم آنچه که ساده‌تر و با سختی کمتر و بازدهی بیشتر می‌توانیم داشته باشیم کرسی تلاوت قرآن است. شاید تشکیل یک جلسه قرآن به سادگی مهیا نشود، اما تشکیل کرسی تلاوت قرآن آسان‌تر و پربازده‌تر و در دسترس‌تر است. به گونه‌ای که در محیط‌های مختلف می‌توان این کرسی‌های تلاوت را برگزار کرد.
یادآور می‌شود، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 8 تا 26خردادماه با شعار «قرآن؛ اخلاق،زندگی» در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.
captcha