ارتقای زندگی شهروندان با بهینه‌سازی آموزه‌های قرآن و عترت در جامعه
کد خبر: 3580675
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰
صلاحی اظهار کرد:

ارتقای زندگی شهروندان با بهینه‌سازی آموزه‌های قرآن و عترت در جامعه

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از فعالیت ویژه این سازمان در ترویج سبک زندگی ائمه(ع) با هدف ارتقای زندگی شهروندان خبر داد و گفت: هدف فعالیت‎های قرآنی ما رسیدن به تعالی است که با توجه به این موضوع، بهینه‌سازی آموزه‌های قرآن و عترت را در پیش گرفته‎ایم.

محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ضرورت نگاه کارشناسانه به فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر گفت: قرآن راه نجات بشر از گرفتاری‎ها و مشکلات جامعه امروزی است لذا باید آن را به درستی تبیین کرد و در میان سازمان‌ها، مسئولان و مدیران کشور فصل مشترک قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید کاری کرد که شهروندان به صورت طبیعی و در رفت و آمد و زندگی خود با مباحث آموزشی از منظر قرآن و عترت مواجه شوند افزود: با توجه به این موضوع سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مسئله بهینه‌سازی آموزه‌های قرآن و عترت را از طریق ارتقای علمی و معرفتی شهروندان در پیش گرفته است.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تأکید بر جایگاه آموزش‎های شهروندی در انتشار مباحث قرآنی گفت: آموزش‌های شهروندی در مسائل مختلفی بیان می‎شود که در زمینه آموزش‌های قرآنی ضروری است با بررسی منابع و محتوا و همچنین نحوه ارائه آموزش‌ها به شهروندان، فعالیت‌های قرآنی را مورد نگاه دقیق و ویژه‎تری قرار دهیم.

صلاحی ترویج سبک زندگی ائمه اطهار(ع) را از مهم‌ترین برنامه‎های این سازمان در سال آینده با هدف ارتقای سبک زندگی شهروندان دانست و بیان کرد: یکی از متعالی‌ترین جلوه‌های فرهنگی جامعه سبک زندگی اهل بیت(ع) است و هدف فعالیت‎های قرآنی سازمان هم رسیدن به تعالی فرد و جامعه است، لذا اگر شیوه و سبک زندگی ائمه معصومین(ع) به درستی در جامعه تبلیغ و ترویج شود و مردم آن را در زندگی خود احساس کنند، اثرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران موضوع سبک زندگی اسلامی را از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و افزود: دشمنان اسلام امروز برای ضربه‎زدن به جایگاه خانواده و سبک زندگی اسلامی از هر وسیله‎ای استفاده می‎کنند و در این میان، دستگاه‎های فرهنگی باید با تولید محتوا و ابزار در مقابل این هجمه‎ها بایستند.

وی تولید محصول فاخر فرهنگی را یکی از بهترین وسایل دفاعی در مقابل هجمه‎های دشمن خواند و گفت: هر فعالیت فرهنگی و محصول اثرگذار در جامعه گامی بلند در جهت رسیدن به سبک زندگی اسلامی است، لذا باید در این مسیر زیبایی‎ها و هویت‎های تاریخی مردم را هم در غالب فرهنگ اسلامی - ایرانی تولید و ترویج کنیم.
captcha