ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی؛ راه مقابله با تهدیدات فضای مجازی
کد خبر: 3558203
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی؛ راه مقابله با تهدیدات فضای مجازی

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویر احمد با تأکید بر اهمیت فعالیت در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی، جامعه را از نظر فرهنگی به سمت و سوی خوبی هدایت نمی‌کند.

روح‌الله پور محمدی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویر احمد در بازدید از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در اصفهان، با اشاره به اقداماتی که جهاد دانشگاهی می‌تواند برای نهادینه ساختن فرهنگ قرآنی در میان دانشجویان و سوق دادن آنها به سمت فعالیت‌های قرآنی انجام دهد، اظهار کرد: ابتدا باید یک سری برنامه‌های آشنایی با قرآن را در نظر گرفت.
وی افزود: برنامه‌هایی همچون کرسی‌های تلاوت و مسابقات قرآنی که در آنها از قاریان ممتاز و برجسته داخلی و خارجی دعوت به عمل آید و شاید زیاد هزینه‌‌بر نباشد، می‌تواند دانشجویان را به مباحث قرآنی جذب کند.
پور محمدی با بیان اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویر احمد، نهادی نوپا و تازه تأسیس است، گفت: در همین مدت کوتاه، ما برنامه‌هایی را با همکاری دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی و موسسات قرآنی مثل ترنم وحی تدارک دیدیم که در حال انجام است.
وی ادامه داد: اگرچه در سال گذشته فعالیت زیادی نداشتیم، ولی امسال پنج برنامه قرآنی را در نظر داریم که اگر تبلیغات خوبی برای آنها صورت گیرد، قطعا با استقبال زیاد مخاطبان مواجه خواهد شد. 
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویر احمد در پاسخ به این سوال که در شرایط حاضر، چه ضرورت‌هایی در عرصه فرهنگی وجود دارد که جهاد دانشگاهی باید آنها را جزء اولویت‌های کاری خود قرار دهد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در جایی فرمودند که اگر رهبر نبودم، مسئولیت فضای مجازی را قبول می‌کردم که حاکی از اهمیت فعالیت در این حوزه است.
وی افزود: واقعیت این است که در حال حاضر، فضای مجازی، جامعه را از نظر فرهنگی به سمت و سوی خوبی هدایت نمی‌کند. ما نمی‌توانیم فضای مجازی را طرد کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مقابله با کار فرهنگی مخرب، کار فرهنگی مثبت و سازنده است؛ باید با فعالیت فرهنگی شایسته و فاخر به مقابله با فعالیت فرهنگی منفی و مخرب در فضای مجازی بپردازیم.
captcha