جانشین سپاه زنجان از مجموعه جهاددانشگاهی استان بازدید کرد
کد خبر: 3555520
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

جانشین سپاه زنجان از مجموعه جهاددانشگاهی استان بازدید کرد

گروه اجتماعی: جانشین سپاه زنجان با حضور در مجموعه جهاددانشگاهی استان زنجان از فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی، علمی و آموزشی این نهاد بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، دیروز سه‌شنبه 30 آذرماه، سرهنگ سراج محمدی، جانشین سپاه زنجان و هئیت همراه با حضور در جهاددانشگاهی استان زنجان از نزدیک فعالیت‌های پژوهشی، فرهگی، علمی و آموزشی این نهاد را بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مهدی عباسی رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان اظهار کرد: مجموعه جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب است و این امر وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است تا تحولات اجتماعی، فرهنگی و علمی جامعه را با حساسیت بیشتری رصد کنیم.

عباسی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی، مجموعه جهاددانشگاهی یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های فرهنگی کشور را در اختیار دارد و در عرصه‌های متنوعی ورود پیدا کرده و حتی شاید بتوانیم بگوییم جهاددانشگاهی یک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کوچک را در درون خود دارد.

رئیس جهاددانشگاهی زنجان تاکید کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد غیردولتی است و با این تفکر که پیرو ولایت و حامی دولت‌ها هستیم، با هر دولتی که مورد تایید مقام معظم رهبری باشد، همکاری‌های لازم را داریم.

عباسی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی کشور توانسته در بحث سلول‌های بنیادین رتبه سوم دنیا را کسب کند، گفت: در جهاددانشگاهی کشور سه پژوهشگاه، 17 پژوهشکده و بیش از 700 گروه پژوهشی در حال فعالیت است و همچنین این مجموعه توانسته در 37 رشته دکترا نیز دانشجو جذب کند.

همچنین در حاشیه این بازدید سرهنگ سراج محمدی، جانشین سپاه زنجان اظهار کرد: در جنگ ما مجبور بودیم مقابل دشمن بایستیم و با حداقل‌ تجهیزات کار خود را جلو ببریم که در این زمینه موفق بودیم اما در حال حاضر با توجه به هجمه‌های دشمن، جهاد فرهنگی لازم است و باید در این زمینه با هوشیاری تمام گام برداریم.

محمدی با اشاره به اینکه مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و مردمی است، تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی و مردمی است و کار کردن در این عرصه، روحیه بسیجی و جهادی می‌خواهد.

جانشین سپاه زنجان گفت: با توجه به فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی می‌توان اذعان کرد که جهاددانشگاهی بهترین مجموعه برای این است که جوانان را در مسیر جهاد فرهنگی قرار دهد تا همانند زمان جنگ در مقابل هجمه‌های دشمن بایستیم و در نبرد فرهنگی نیز پیروز میدان باشیم.

captcha