از همکاری علمی در منطقه تا برگزاری کرسی شیعه‌شناسی در آمریکا
کد خبر: 3554071
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
رئیس دانشگاه فردوسی در بازدید از ایکنا مطرح کرد:

از همکاری علمی در منطقه تا برگزاری کرسی شیعه‌شناسی در آمریکا

گروه معارف: محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در تحریریه ایکنای خراسان رضوی، گستره فعالیت‌های این دانشگاه را از همکاری‌های علمی در منطقه تا برگزاری کرسی شیعه‌شناسی در آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌اللملی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ظهر امروز، 24 آذرماه در تحریریه ایکنا حضور یافت و با خبرنگاران این مجموعه به گفت‌وگو نشست.
وی در این بازدید با بیان اینکه عیار معنوی خبرگزاری ایکنا خیلی بالاست، گفت: طبیعتاََ خبرنگاران با نیت معنوی در این عرصه فعالیت می‌کنند.
کافی در ادامه با اشاره به جامع بودن دانشگاه فردوسی، گفت: تمام تلاش مسئولان دانشگاه فردوسی در این است که معیار معنوی و فرهنگی فعالیت‌های آن به دلیل مجاورت با حرم مطهر رضوی بیشتر باشد؛ از همین رو در دانشگاه فردوسی، توجه ویژه‌ای به علوم دینی و انسانی می‌شود.
کافی ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین دانشکده‌های دانشگاه فردوسی، دانشکده الهیات است که بیش از 50 سال سابقه خدمت دارد. اساتید و بزرگانی همچون واعظ‌‌زاده و آشتیانی در این دانشکده تدریس کرده که هم‌اکنون جایگاه ملی و بین‌المللی دارند.
وی عنوان کرد: ما برای اینکه این جایگاه را قدر بدانیم اخیراََ مأموریت‌ جدی را برای دانشگاه در نظر گرفته‌ایم تا ارزش‌های شیعه را به دیگران معرفی کنیم تا چهره اصلی شیعه به مردم معرفی شود.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه از دو سال گذشته دانشکده الهیات برای معرفی معارف شیعه فعالیت‌هایی را آغاز کرده است، اظهار کرد: در این راستا ارتباطات خوبی در سطح بین‌الملل ایجاد شده که برگزاری کرسی شیعه‌شناسی در آمریکا با کمک دانشکده الهیات، تعامل با دانشگاه هلند و اخذ قرارداد همکاری با دانشگاه توبینگن آلمان از جمله برنامه‌های ما است.
کافی با اشاره به اینکه علاوه بر این تلاش شده تا هم‌افزایی بیشتری با دانشگاه‌های عراق و لبنان صورت گیرد، یادآور شد: برای معرفی اسلام ناب به خصوص مکتب اثنی‌عشری، همایشی در بهمن‌ماه برگزار می‌شود که اندیشمندانی از کشورهای عربی در آن حضور می‌یابند.
وی در ادامه بیان کرد: بنا داریم این گفتمان تعامل‌گونه و همکاری علمی را در سطح منطقه و با محوریت دانشگاه فردوسی گسترش دهیم البته وظیفه خود می‌دانیم در این حوزه، فعالیت‌های گسترده‌تری را انجام دهیم.
کافی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در دانشگاه فردوسی، بیان کرد: بخش اعظم فعالیت‌ این کانون‌ها، مرتبط با خبرگزاری ایکنا است که از آن جمله می‌توان به کانون مهدویت، کانون فعالیت‌های قرآنی و ... اشاره کرد.
captcha