اشاعه آموزه های قرآنی تکلیف شرعی مسلمانان است
کد خبر: 3553447
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱

اشاعه آموزه های قرآنی تکلیف شرعی مسلمانان است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آموزه های قرآنی باید با روش های مختلف در جوامع اسلامی نهادینه شوند و این یک تکلیف شرعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در این هفته که با نام قرآن وعترت مزین شده، تمام تلاشمان بر این بود که مفاهیم و ارزش های قرآنی را بار دیگر در جامعه پر رنگ تر کرده و زمینه های نهادینه شدن این فرهنگ عظیم را هموار کنیم.
وی افزود: خوشبختانه مسئولان فرهنگی و مردم نیز در این راستا همچون گذشته دست یاری به سوی متولیان دراز کرده و توانستیم برنامه های فاخری را به مرحله اجرا برسانیم.
کریمی با اشاره به فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه اشاعه فرهنگ قرآنی در جامعه گفت: یکی از عمده وظایف این اداره کل اشاعه و ترویج و همچنین نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و آموزه های اسلامی است که در این زمینه نیز همواره تلاش های خوبی شده و شاهد نتایج درخشانی نیز بوده ایم.
وی تصریح کرد: در زمینه ترویج آموزه های قرآنی باید بیش از گذشته به سمت زبان هنر حرکت کنیم چرا که این صنعت علاوه بر همه گیر بودن، می تواند بسیاری از مفاهیم عمیق انسانی و اسلامی و قرآنی را در یک زمان محدود بیان کرده و بازتاب های خوبی نیز در پی داشته باشد.
وی ادامه داد:باید عمق و غنای برنامه های فرهنگی ما سهل و ممتنع باشد و تمام گروه های سنی بتوانند در خور فهم و بصیرت خود از آن بهره ببرند و این برنامه ها فقط مخصوص گروه های خاصی نباشد چرا که فرهنگ و آموزه های قرآنی برای تمام انسان ها از کودکی تا کهنسالی روشنگر و هدایت گر است.

captcha