کمک بیش از یک میلیارد تومانی خیران کردستانی به مراکز نیکوکاری
کد خبر: 3549843
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷

کمک بیش از یک میلیارد تومانی خیران کردستانی به مراکز نیکوکاری

گروه اجتماعی: معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه کمک های مردمی سال جاری به مراکز نیکوکاری، نسبت به سال قبل رشد ۶۹ درصدی داشته است، گفت: خیران کردستانی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

هیوا رحیمی، معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۱۴ مرکز نیکوکاری در استان کردستان مشغول به فعالیت است، اظهار کرد: فعالیت اصلی این مراکز حمایت از اقشار ضعیف جامعه است که با مشارکت مردم و خیران انجام می‌شود.

وی افزود: این مراکز تلاش می‌کنند با شناسایی خیران و افراد متمکن جامعه و جذب کمک‌های مردمی و هدایت آن به سمت نیازمندان جامعه، بخشی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر را مرتفع کند.

رحیمی عنوان کرد: خیران  می توانند در قالب کمک‌های مالی، آموزشی، فرهنگی ، معنوی و یا سایر خدمات مورد نیاز محرومان جامعه با این مراکز همکاری داشته باشند.

وی اعلام کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده با نظارت اعضای افتخاری مراکز نیکوکاری و ائمه جماعت مساجد میان اقشار ضعیف و نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.

معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته توسط خیران مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان به این مراکز کمک شد، بیان کرد: با هدف کمک به نیازمندان مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک در هفت ماهه نخست سال جاری از طریق این مراکز جذب شده است.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی سال جاری به مراکز نیکوکاری نسبت به سال قبل رشد ۶۹ درصدی داشته است، اعلام کرد: خیران کردستانی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مراکز نیکوکاری کمک کردند.

رحیمی در پایان یادآور شد: امید است با ظرفیتی که در استان کردستان وجود دارد از طریق این مراکز، افراد بیشتری از کمک‌های خیران بهره‌مند شوند و با این کار بخشی از مشکلات اقشار ضعیف استان کاهش پیدا کند.

captcha