شاخص‌های خانواده قرآنی، تربیت نسل موحد است
کد خبر: 3541739
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
استاد دانشگاه آزاد خوراسگان:

شاخص‌های خانواده قرآنی، تربیت نسل موحد است

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان گفت: مهم‌ترین شاخص‌های خانواده قرآنی تربیت نسل موحد است، زیرا فرزندانی که در خانواده مسلمان به دنیا می‌آیند باید آموزه‌های قرآنی را در زندگی خود جاری کنند.

رضا اسماعیلی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: پرهیز از بدخلقی‌ها، گذشت در مقابل  خطاها و عدم سوء ظن نسبت به سایر اعضای خانواده، از جمله مهم‌ترین الگوهای خانوادگی قرآنی هستند.
وی افزود: مهم‌ترین شاخص‌های خانواده قرآنی تربیت نسل موحد است، زیرا فرزندانی که در خانواده مسلمان به دنیا می‌آیند باید آموزه‌های قرآنی، سنت نبوی، سیره و روش ائمه اطهار را در زندگی خود جاری کنند.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان بیان کرد: متأسفانه امروزه آسیب‌هایی به نظام خانواده وارد وتغییراتی در آن ایجاد شده که متأثر از رشد جامعه صنعتی و تحولات ناشی از مدرنیته در زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است. جاذبه‌های زندگی مدرن باعث غفلت از استحکام مبانی خانوادگی شده است. 
اسماعیلی گفت: تغییراتی که در تعریف نقش زنان در جامعه ایجاد شده در برخی موارد به جایگاه و کارکرد آنها در محیط خانواده آسیب زده که این عامل با توجه به نقش مؤثر و محوری زنان در خانواده، تبعات بدی را به همراه دارد.
وی تأکید کرد:عدم پاسخگویی زوج‌ها به انتظارات طرف مقابل نیز از جمله مهم‌ترین دلایلی است که موجب می شود، آنها نتوانند زندگی مبتنی بر مسالمت و آرامشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.
captcha