فعالان قرآنی براساس امکانات موجود حمایت می‌شوند
کد خبر: 3524621
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶

فعالان قرآنی براساس امکانات موجود حمایت می‌شوند

گروه اجتماعی: استاندار یزد گفت: برای حمایت از فعالان قرآنی همکاری لازم را نسبت به شرایط و امکانات موجود داشته و دارم اما در زمینه بودجه و تخصیص آن باید روال قانونی طی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سیدمحمد میرمحمدی، استاندار یزد یکشنبه شب 31 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت و در پاسخ به سوال خبرگزاری ایکنا یزد در خصوص حمایت از فعالان قرآنی اظهار کرد: بودجه فرهنگی از طریق دستگاه‌های مرتبط و طبق برنامه‌ریزی انجام شده پیگیری خواهد شد.
وی ادامه داد: به صورت خاص دو مورد بودجه یک میلیارد تومانی و همچنین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومانی تخصیص یافت که مبلغ یک میلیارد تومان در اختیار شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان و جهت کمک به فعالیت‌های حوزه‌های علمیه استان تخصیص داده شد و همچنین مبلغ یک میلیاد و 400 میلیون تومان نیز برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی استان تخصیص داده شده که براساس بررسی‌ها و حسب نیاز توزیع می‌شود.
استاندار یزد گفت: در زمینه حمایت از فعالان قرآنی نیز همکاری داریم و نسبت به شرایط و امکانات مساعدت می‌کنیم اما در تخصیص بودجه روال کار همان گونه که گفته شد خواهد بود و براساس همین تصمیم‌گیری توزیع می‌شود.
افتتاح 475 پروژه در هفته دولت در استان یزد
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هفته دولت فرصتی است برای اینکه مردم در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند و همراهی و همدلی مردم را بیش از پیش تقویت کنیم افزود: همزمان با هفته دولت، 475 پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 500 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.
وی افزود: از این تعداد 336 مورد دولتی و شامل 279 طرح استانی و 67 طرح ملی با سه هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار است و 13 طرح صنعتی و معدنی با یک هزار و 240 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی، 115 طرح مخابراتی با 105میلیارد ریال و 11طرح در بخش ساماندهی اتباع خارجی با 50میلیارد ریال افتتاح می شود و همچنین 52 طرح با سرمایه گذاری 738میلیارد ریال کلنگ زنی می‌شود.
محمدعلی طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست در پاسخ به پاک کردن طرحی مرتبط با زرتشتیان در ساختمان جدید شورای شهر توسط شخص رییس شورای شهر یزد گفت: به شورای شهر و شهرداری نامه نوشتیم که فعلا اجازه افتتاح ساختمان جدید را تا بررسی موضوع ندارند.
وی ادامه داد: علاوه بر اینکه کلیپ پخش شده نشان دهنده دخالت شخص رییس شورا در مسائل اجرایی است که از لحاظ قانونی منع شده و در شان ریاست شورا هم نیست.
طالبی اظهار کرد: تشخیص ما این بوده که موضوع باید در هیئت حل اختلاف شوراها بررسی شود چون روال قانونی هم طی نشده و مصوبه ای هم مبنی بر پاک کردن این طرح نبوده لذا نامه‌ای تهیه شده و با دستور استاندار محترم برای بررسی موارد لازم به هیئت حل اختلاف شوراها ارسال خواهد شد.
یادآوری می‌شود رونمایی از کتاب ارمغان تدبیر و پوستر هفته دولت از دیگر برنامه‌های این نشست بود.
captcha