بازسازی و بهسازی 300 مسجد در حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3520521
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶

بازسازی و بهسازی 300 مسجد در حاشیه شهر مشهد

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه امام رضا‌(ع) خراسان رضوی با تأکید بر زیرساخت‌های ایجاد یک مسجد، اظهار کرد: در این راستا تاکنون 300 مسجد بازسازی و بهسازی شده‌اند و همچنین به بازسازی و مرمت 20 حوزه علمیه نیز کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سردار یعقوب‌علی نظری، فرمانده سپاه امام رضا‌(ع) خراسان رضوی، صبح امروز، 16 مردادماه در آیین افتتاحیه مرحله چهارم پروژه‌های حاشیه شهر مشهد گفت: مشهد یک شهر مهاجرپذیر است و بیشتر این مهاجران در حاشیه شهر اسکان می‌کنند.
وی علت اسکان مهاجران در حاشیه شهر مشهد را ارزان بودن مسکن عنوان کرد و گفت: به همین دلیل ما هم‌اکنون بیش از یک میلیون و 200 هزار حاشیه‌نشین در سطح شهر مشهد داریم؛ این افراد از فرهنگ‌های درون و بیرون استان و حتی اتباع بیگانه هستند که در یک مکان متراکم شده‌اند.
سردار نظری تصریح کرد: وجود فرهنگ‌های متفاوت باعث به وجود آمدن ناهنجاری‌های بسیار زیادی می‌شود، البته در این راستا ضعف حضور دستگاه‌های حاکمیتی کاملا مشهود است.
فرمانده سپاه امام رضا‌(ع) خراسان رضوی تأکید کرد: در خصوص وجود این جریان‌های ناهنجار در حاشیه شهر مشهد مهم‌ترین مطلبی که باید دنبال کرد، حضور گسترده رده‌های مختلف بسیج در این مناطق است، از همین رو، شش ناحیه مقاومت بسیج، طی دو سال گذشته در این مناطق راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون 400 مسجد در حاشیه شهر مشهد وجود دارد، اظهار کرد: در این راستا وجود پایگاه‌های مقاومت بسیج متشکل از بانوان و آقایان یک ضرورت اساسی محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه ساخت و ایجاد پایگاه‌ بسیج با یکدیگر متفاوت است، ابراز کرد: هم‌اکنون 800 پایگاه بسیج راه‌اندازی شده که از این تعداد 500 پایگاه مراحل ساخت آن در حال اتمام است.
سردار نظری با اشاره به وجود گروه‌های تکفیری، اراذل و اوباش در حاشیه شهر، اظهار کرد: هم‌اکنون با ایجاد کارهای اطلاعاتی بسیار قوی این مناطق از اهمیت نسبی بسیار خوبی برخوردار هستند.
فرمانده سپاه امام رضا‌(ع) خراسان رضوی با تأکید بر توجه زیرساخت‌های ایجاد یک مسجد، اظهار کرد: در این راستا تاکنون 300 مسجد بازسازی و بهسازی شده‌اند و همچنین به بازسازی و مرمت 20 حوزه علمیه نیز کمک شده است.  
وی با بیان اینکه حضور مسئولان در حاشیه شهر باید پایه مردمی داشته باشد، گفت: اقداماتی که ما در حاشیه شهر انجام می‌دهیم، باید خودمان یک نقش الگویی و ترغیبی را در آن ایفا کنیم.
سردار نظری یادآور شد: اوقات فراغت یکی از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود که باید برای آن برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد؛ به طور مثال ورزش بهترین راه جذب جوانان است و به همین دلیل سوله‌های ورزشی متعددی را در حاشیه شهر ساخته‌ایم.
فرمانده سپاه امام رضا‌(ع) خراسان رضوی با اشاره به فقر بهداشت و درمان در حاشیه شهر مشهد، اظهار کرد: متاسفانه فقر بهداشتی و درمانی در این مناطق وضعیت خوبی ندارد بنابراین باید زیرساخت‌های بهداشتی را در این مناطق فراهم کنیم.
وی با اشاره به پروژه‌های حاشیه شهر مشهد گفت: برابر با منویات مقام معظم رهبری یک برنامه پنج ساله را برای حاشیه شهر مشهد تنظیم کرده‌ایم که امیدواریم در راستای این خدمت‌رسانی، بتوانیم اقدامات مؤثری را انجام دهیم.
captcha