بخشی از استقلال علمی کشور مرهون تلاش جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 3520025
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

بخشی از استقلال علمی کشور مرهون تلاش جهاد دانشگاهی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در سال‌های اخیر بخشی از استقلال و نوآوری‌های علمی کشور در پژوهشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های جهاد رخ داده که تحکیم نظام، تشویق رهبر انقلاب و افتخارآفرینی برای ملت را به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی در آستانه 16 مرداد، سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی در بدنه مجموعه‌های علمی ـ فرهنگی کشور توانسته منشأ نوگرایی‌هایی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بخشی از استقلال و نوآوری‌های علمی کشور در پژوهشکده‌ها، آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های جهاد اتفاق افتاده که تحکیم نظام، تشویق رهبر انقلاب و افتخارآفرینی برای ملت را به دنبال داشته است.
وی ابراز کرد: اینکه جهاد دانشگاهی بتواند مثل همیشه بدنه انقلابی گروه‌های دانشگاهی را در میدان نیازها و هماوردی‌های حوزه علم و دانش در کشور فعال کند و تعهد به آرمان‌های انقلاب را در بین فعالان و مخاطبان جهاد، زنده و پرنشاط نگه دارد، گام مؤثری در توفیقات آینده این نهاد خواهد بود.
حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی، همچنین تلاش جهاددانشگاهی در جهت تولید انگیزه و دانش، تربیت نیروی انسانی پویا و انقلابی و حفاظت از این نهاد برآمده از انقلاب در مقابل حاشیه‌سازی‌های سیاسی که دامنگیر برخی از مجموعه‌های ارزشمند کشور شده است را بسترساز موفقیت‌های پیش روی جهاد دانشگاهی توصیف کرد.
وی در ادامه ضرورت استواری جهاددانشگاهی در مسیر آرمان‌های کشور، استقلال‌خواهی نظام و تقویت و زنده نگاه داشتن نگاه «ما می‌توانیم» در عرصه‌های گونانون دانش در رفتار علمی و انقلابی فرزندان این مرز و بوم را از دیگر نکاتی دانست که می‌تواند در کسب توفیقات آتی این نهاد مؤثر باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این مطلب که جهاد دانشگاهی، نهادی برآمده از انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: همگان باید تلاش کنیم تا این اصالت و سرمایه حفظ و حراست شود.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به فعالیت‌های خبرگزاری ایکنا بیان کرد: خبرگزاری ایکنا تاکنون خوش درخشیده و توانسته هم در عرصه قرآن و هم در عرصه رسانه، نقش‌آفرینی و جهت‌دهی کند؛ همچنین ایکنا توانسته در معرفی فعالان و قهرمانان قرآنی و جریان‌سازی در جامعه قرآنی کشور نیز جایگاه خوبی داشته باشد.
حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی با اشاره به اینکه ایکنا باید نگاه رسانه‌ای قرآنی را توسعه داده و به دفاع از مطالبات اهالی قرآن در کشور بپردازد، ابراز امیدواری کرد تا با بهره‌گیری از سرمایه قرآن و قرآنیان و سرمایه‌گذاری کافی در فعالیت‌های قرآنی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کشور که امروز دامنگیر کلانشهرها و جوانان شده، مرتفع شود.
وی در خاتمه مطالبه خواسته‌های اهالی قرآن از مدیریت اجرایی کشور و اعتنا به سرمایه قرآن در نظام‌سازی اجتماعی کشور را از اولویت‌هایی دانست که خبرگزاری ایکنا می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کرده و فعال و اثرگذار باشد.
captcha