به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآنی(ایکنا) از یزد، بنا به فرموده امام خمینی(ره) مسأله تبلیغات یک امر مهمی است که میشود گفت که در دنیا در رأس همه امور قرار گرفته است و میتوان گفت که دنیا بر دوش تبلیغات است و باید با تبلیغات صحیح، اسلام را آن گونه که هست به دنیا معرفی نمایید. توجه داشته باشید که بالاترین چیزى که مىتواند این انقلاب را در این جا به ثمر برساند و به خارج صادر کند، تبلیغات است، تبلیغات صحیح.
سازمان تبلیغات اسلامی در سال 1360 ه.ش به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ ناب و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخصهای اعتقادی فعال شد.
سیاستگذاری، برنامهریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی - مردمی، زمینهسازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکلهای لازم و برنامهریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمنهای اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسیهای کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامهها و شیوههای تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روشهای سنتی در تبلیغات اسلامی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهشهای لازم به ویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی - اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد و... از جمله فعالیتهای این سازمان است.
اول تیرماه به عنوان روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی نامگذاری شده است. تبلیغات، به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است که به منظور نفوذ و تاثیر گذاری در شخصیت، افکار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی میشود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا میکند. تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژهای برخوردار است.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی در اول تیرماه ۱۳۶۰ به صورت نهادی منسجم، مستقل و وابسته به ولایت فقیه با اراده امام (ره) و به منظور پرداختن به امر تبلیغات به وجود آمد. این نهاد انقلابی در سیر تکاملی خود، در 14 فروردین ماه 68 با دست خط مبارک امام خمینی (ره) به سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام یافت.
شیوههای تبلیغ دین که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح قرار دارد با روشهای تبلیغات غربی که هدفش صرفاً تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است تفاوت جوهری دارد زیرا در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب ناپذیر و ضروری تبلیغ است. این سازمان به عنوان یک مرجع غنی جهت شناسایی وضعیت فرهنگی جامعه محسوب میشود.
این سازمان با گامهای بلندی که در مسیر تبلیغ و اطلاعرسانی و توسعه فرهنگ دینی جامعه برداشته، سرمایهای عظیم و گران سنگ در راستای تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی به شمار میرود و نکوداشت سالگرد تاسیس این نهاد مقدس در حقیقت تعظیم مبلغان و مجاهدان عرصه تبلیغ دین و تکریم فضیلتهایی است که در سایه اسلام به ملت بزرگوار ایران، عزت و سعادت بخشیده است.
اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز فرا رسیدن اول تیرماه، سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) مبنی بر تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، روز تبلیغ و اطلاعرسانی دینی را به همگان و به ویژه سنگربانان جبهه تبلیغ و توسعه فرهنگ دینی و مجموعه بزرگ سازمان تبلیغات اسلامی تبریک گفته و امید آن میرود که این سالروز خجسته، نوید دهنده افقهایی روشن در عرصه اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی در سال فرهنگ و اقتصاد برای جامعه باشد.
حجتالاسلام عسکری رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهریز