مصلای علی‌آباد کتول میزبان سی‌وهفتمین کرسی تلاوت قرآن «ضیافت نور»
کد خبر: 3476468
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

مصلای علی‌آباد کتول میزبان سی‌وهفتمین کرسی تلاوت قرآن «ضیافت نور»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: سی وهفتمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ضیافت‌نور» شب گذشته، 27 بهمن‌ماه در علی‌آ‌باد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی‌وهفتمین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ضیافت نور» در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول برگزار شد.

این مراسم با تلاوت دسته‌جمعی دعای سلامتی امام زمان‌(عج) و فرازهایی از دعای توسل آغاز شد و سپس سیدجواد میردیلمی، حسین زارع‌بیدکی و محمد منصوری از قاریان استانی و این شهرستان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

در ادامه این جلسه فرازهایی از وصیت‌نامه شهید شاخص این جلسه «محمدرضا محبوبی» قرائت شد. سپس علی‌اصغر زنگانه، مدیراجرایی این جلسه به تفسیر آیات ۱۴۹ تا ۱۵۳ سوره مبارکه انعام پرداخت.

وی تصریح کرد: بر اساس این آیات شاخصه‌های صراط مستقیم عبارتند حجت بالغه بودن پیام صراط مستقیم، تبعیت نکردن از کسانی که آیات الهی را تکذیب می‌کنند، شرک نورزیدن به خدای متعال، تلاوت کتاب خدا، نیکی کردن به پدر و مادر، جلوگیری نکردن از تکثیر نسل و دوری از گناه چه در آشکار و چه در پنهان است.

زنگنه بیان کرد: همچنین قتل نفس نکردن مگر به حق آن هم از طریق دستگاه قضایی و قانونی، پرهیز از خوردن مال یتیم، اقتصاد پاک و عدالت محور، تلاش در راه کسب علم و دانش و عدالت در گفتار و شهادت دادن از دیگر مواردیست که جزو شاخصه‌های صراط مستقیم است.

پایان بخش این مراسم، اعطای لوح یادبود به پدر شهید شاخص جلسه، قرعه‌کشی، قرائت دعای ختم و ارائه محفوظات توسط نونهالان حاضر در جلسه بود.

یادآور می‌شود، این کرسی تلاوت سه‌شنبه هر هفته با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی‌آباد کتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست این شهرستان برپا شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا صدقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۲۲:۴۷
0
0
با سلام
از اینکه در اطلاع رسانی برگزاری جلسات کرسی تلاوت و تفسیر قرآن اهتمام دارید کمال تشکر را دارم
لطفا در صورت امکان چند عکس که گویای فضای جلسه باشد را پیوست خبر بفرمایید
captcha