ذلت ارتش آمریکا توسط دلاوران ایرانی برای جهانیان به تصویر کشیده شد
کد خبر: 3473630
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی:

ذلت ارتش آمریکا توسط دلاوران ایرانی برای جهانیان به تصویر کشیده شد

گروه اجتماعی: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: زمانی که تفنگداران ناو آمریکایی دستگیر شدند ما منظره‌ای را از تلویزیون دیدیم که اوج ذلت و خاری ارتش آمریکا را برای همه جهانیان به تصویر کشیده بود، به گونه‌ای که این نیروهای ارتش آمریکا با حالتی ذلت‌بار و در اوج ذلت با دست‌هایی بر روی سر به دست دلاوران سپاه اسیر شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری، صبح امروز، 18 بهمن‌ماه، در مراسم افتتاح پروژه‌های شهرداری مشهد و سپاه امام رضا(ع) که در حاشیه شهر مشهد، سالن شهیدان بختی برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بسیار مبارک است که در این ایام فرخنده شاهد آغاز و افتتاح پروژه‌های عمرانی در حاشیه شهر مشهد به دستور مبارک رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب دیروز به بنده فرمودند: «به مردم عزیز مشهد سلام بنده را ابلاغ کنید»، گفت: خوشحالیم ایشان به جای جای کشور عنایت دارند، در واقع یکی از نعمت‌هایی که خدای متعال در عصر حاضر شامل ملت ما کرده، بهره‌مندی از رهبری بیدار، آگاه، هوشیار، جامع، عالم و آینده‌نگر است.

افتخار‌آفرینی جوانان دلاور سپاهی در حادثه اخیر خلیج فارس
آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی با اشاره با افتخارآفرینی جوانان دلاور سپاهی در حادثه اخیر خلیج فارس، یادآور شد: چند هفته گذشته شاهد بودیم که تعدادی از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا با اوج غرور پا در حریم آب‌های کشور عزیزمان گذاشتند که به دست جوانان دلاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اسیر شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: این تفنگداران نیروی دریایی آمریکا، پرسنل همان ارتشی هستند که ادعا می‌کنند، برترین ارتش دنیا بوده و از همه تجهیزات لازم برخوردار هستند، اما به دست جوانان دلاور ایرانی به راحتی اسیر شدند.

ذلت ارتش آمریکا توسط دلاوران ایرانی برای جهانیان به تصویر کشیده شد
وی تصریح کرد: زمانی که این تفنگداران دستگیر شدند ما منظره‌ای را از تلویزیون دیدیم که اوج ذلت و خاری ارتش آمریکا را برای همه جهانیان به تصویر کشیده بود، به گونه‌ای که این نیروهای ارتش آمریکا با حالتی ذلت‌بار و در اوج ذلت با دست‌هایی بر روی سر به دست دلاوران سپاه اسیر شدند.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی یادآور شد: چند روز بعد از این افتخارآفرینی، این جوانان غیور به محضر رهبر معظم انقلاب، فرمانده کل قوا رسیدند و از دست مبارک ایشان نشان فتح که در واقع عالی‌ترین نوع نشان به خاطر شجاعت و از خود گذشتگی در این واقعه بوده را از رهبر فرزانه انقلاب دریافت کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود به هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران در مسیر امارات توسط موشک ناو آمریکایی اشاره و عنوان کرد: این هواپیما که حامل 300 نفر مسافر عادی و غیر نظامی بود به صورت ناجوانمردانه هدف موشک ناو آمریکایی قرار گرفت.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی اضافه کرد: متاسفانه در این اتفاق ناگوار همه مسافرانی که در هواپیما حضور داشتند، به شهادت رسیدند، اما زمانی که فرمانده موشک ناو آمریکایی به کشور خود بازگشت، نشان شجاعت دریافت کرد که البته این یک نشان خباثت است.

نشان فتح دلاوران سپاه؛ پاسخ قاطعانه ایران به حرکت انفجار هواپیمای مسافربری ایرانی بود
وی نشان فتح توسط دلاوران سپاه از دست رهبر معظم انقلاب را پاسخ قاطعانه ایران به حرکت منفجر کردن هواپیمای مسافربری ایرانی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون شاهد هستیم که با دستگیری نیروهای ارتش آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ذلت نصیب ارتش آمریکا شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: این حرکت دارای چند پیام عمیق بود که نخستین پیام آن این بود که هیچ کشوری حتی آمریکا که ادعای برترین ارتش را دارد، نباید سر به سر ملت ایران بگذارد، زیرا این مردم به علت پیمانی که با رهبر خویش بسته‌اند، برای دفاع از عزت و شرافت خود هیچ حد و مرزی نمی‌شناسند.

آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی یادآور شد: 37 سال پیش با کمک و همیاری همه ملت ایران در برابر تمام همه مشکلات ایستادیم و این رژیم مقدس را پایه‌گذاری کردیم و امروز بعد از 37 سال این رژیم به درختی تناور تبدیل شده که شاخه و برگ آن تمام جهان را در برگرفته است.

وی اضافه کرد: امروزه در حال حاضر به دلیل آمادگی و قدرت نیروهای مسلح، دشمنان نمی‌توانند کوچک‌ترین اقدامی علیه این کشور انجام دهند زیرا اگر رهبر معظم انقلاب برای یاری کشور و در صورت وجود ضرورت لب‌تر کرده و فرمان دهند،‌ میلیون‌ها بسیجی، بسیج شده و با‌اخلاص و عزت از کشور دفاع خواهند کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: اخلاص در کلام، رفتار، کردار این مرد بزرگ موج می‌زند، ایشان همه اقداماتی که انجام می‌دهند برای رضای خدا و رفع درد محرومان و مستضعفان بوده، به همین دلیل عزتشان روز به روز بیشتر می‌شود.

بهبود وضعیت حاشیه شهر مشهد نسبت به گذشته
آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه مشهد شهر امام رضا(ع) بوده و مردم این شهر افتخار همسایگی با هشتمین نور امامت و ولایت دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از دریافت گزارشات وضعیت حاشیه شهر مشهد امر فرمودند تا امام جمعه مشهد مسئولیت رسیدگی به امور مربوط به حاشیه شهر را برعهده بگیرند.

وی ادامه داد: خوشبختانه ایشان با دست خالی و همکاری دیگر مسئولان این شهر اقداماتی را در این حوزه انجام دادند که خوشبختانه امروز شاهد بهتر شدن وضعیت حاشیه شهر مشهد هستیم، امیدوارم این اقدامات افزایش پیدا کند و شاهد بهتر شدن این اوضاع باشیم.
captcha