همایش پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ويژه مبلغين در شهرکرد برگزار شد
کد خبر: 3470722
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

همایش پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ويژه مبلغين در شهرکرد برگزار شد

گروه اجتماعي: همایش آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه روحانیون و مبلغين استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري بين المللي قرآن(ايكنا) از چهارمحال و بختیاری، همایش یک روزه آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ویژه روحانیون و مبلغ های استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
این همایش یک روزه روز گذشته 6 بهمن ماه با حضور استادان دانشگاه، مسئولان و روحانی های استان در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد برگزار شد.
حضور ۱۲۰ روحانی در همایش آموزشی پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر
کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در این همایش آموزشی یک روزه اظهار داشت: این همایش در راستای آموزش تخصصی پیشگیری از مواد مخدر در سطح استان برای ائمه جماعات و مبلغ های سطح استان برگزار می شود.
حجت الاسلام سید عزیزالله میراحمدی عنوان کرد: در این همایش اطلاعات لازم در خصوص پیشگری و مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از گرایش جوانان به اعتیاد در اختیار مبلغ ها و ائمه جماعات گذاشته می شود.
وی عنوان کرد: روحانی ها نقش مهمی در جامعه دارند و می توانند در مسیر مبارزه با مواد مخدر گام های بلندی بردارند.
کارشناس آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این همایش بیش از ۱۲۰ روحانی طرح هجرت، مبلغین و ائمه جماعات حضور دارند.
عامل های اجتماعی یکی از مهمترین علت های اعتیاد در جوانان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در این همایش با اشاره به اینکه آموزش به خانواده ها نقش مهمی در پیشگیری از گسترش اعتیاد در جامعه دارد، عنوان کرد: روحانی ها در این خصوص در شهرها و روستاها می توانند نقش مهمی ایفا کنند.
قدیر مرتضوی عنوان کرد: هم اکنون عوامل مختلفی در گرایش فرد به مصرف مواد مخدر دخالت دارد که یکی از مهم‌ترین عوامل، عوامل اجتماعی است.
وی ادامه داد: زمانی که فرد یک موقعیت اجتماعی مناسب و یک فضای مناسب برای تفریح و سرگرمی ندارد به خانه‌گردی‌ های دوستانه در فضاهای بسته روی می‌آورد که این فضاهای بسته سبب افزایش انگیزه و تمرکز فرد به سمت مصرف سیگار و پس از آن مواد مخدر می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اطلاع رسانی روحانی ها در جامعه در خصوص زیان های مصرف مواد مخدر و همچین آگاه سازی خانواده نقش مهمی در پیشگری از گسترش اعتیاد در جامعه دارد.
مهارت های دوست یابی به فرزندان آموزش داده شود
استاد دانشگاه و مشاور خانواده نیز در این همایش اظهار داشت: فرزندانی که در خانواده سالم پرورش پیدا کنند به سمت مصرف مواد مخدر گرایش پیدا نمی کنند.
ذبیح الله کاوه فارسانی ادامه داد: خانواده الگو است و نوجوانان و جوانانی که به سمت مصرف مواد مخدر می روند اکثرا دارای خانواده های آشفته هستند.
وی ادامه داد: باید در راستای مبارزه با مواد مخدر مهارت دوست یابی را به کودکان خود آموزش داده شود و همچنین مهارت «نه گفتن» را به کودکان بیاموزیم چرا که نداشتن این مهارت ها خود موجب افتادن در دام اعتیاد می شود.
وی اظهار داشت: نوجوانان در سن خود خصوصیت سرکشی، کنجکاوی ونیاز به تحرک و فعالیت بسیار دارند.
استاد دانشگاه و مشاور خانواده بیان کرد: در دام افتادن اعتیاد در کسانی که باورهای مثبت داردند نسبت به کسانی که باورهای منفی دارند بیشتر است.
وی با بیان اینکه طی برسی های و تحقیق های انجام شده تعارف دوستان مهمترین عامل در معتاد شدن جوانان داشته است، گفت: باید نگرش های پدر و مادر خانواده عوض شود و نباید به کودکان خود مکرر نصیحت کنند چرا که نصیحت های مکرر موجب می شود فرد در مقابل پدر و مادر قرارگیرد و توجهی به نصیحت ها نداشته باشد.

captcha