ترویج اخلاق اسلامی و تقویت باورهای دینی مانع ارتکاب جرم می‌شود
کد خبر: 3467088
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

ترویج اخلاق اسلامی و تقویت باورهای دینی مانع ارتکاب جرم می‌شود

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا گفت: ترویج اخلاق اسلامی و تقویت باورهای دینی، مهم‌ترین ارکانی هستند که با ایجاد خودکنترلی درونی در افراد، آن‌ها را از ارتکاب جرایم باز می‌دارد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، محمدرضا انصاری‌پور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا شب‌ گذشته، 22 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: باید از تمام ظرفیت‌های اجتماعی نظیر معلمان، روحانیون، مداحان، دانشگاهیان، مراکز علمی، ائمه جمعه و جماعت و خیّرین در جهت مبارزه با معضل اعتیاد استفاده کرد زیرا نهادهای فرهنگی و مذهبی نقش مؤثری در آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه دارند.
وی اعتماد اجتماعی را یکی از شاخص‌های اصلی مشارکت اجتماعی به‌ویژه در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر دانست و اظهار کرد: اگر ایجاد و حفظ اعتماد اجتماعی در حوزه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر در رأس امور شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد، به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نائل می‌شویم، زیرا مشارکت اجتماعی یکی از ارکان مهم در تقویت فرایند مبارزه با مواد مخدر به‌شمار می‌آید.
وی تصریح کرد: از دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسرکشور خواسته شده فعالیت‌های خود را در حوزه پیشگیری از اعتیاد متمرکز کنند، زیرا کاهش تقاضای مواد مخدر در عرصه مبارزه با این مواد از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا بیان‌ کرد: سازماندهی مراکز درمانی موضوع ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر در مراکز استان‌ها، نظارت مستمر بر عطاری‌ها، توسعه DIC ها حسب مورد و راه اندازی مراکز ترک اعتیاد ویژه زنان در استان‌ها از جمله راهکارهای مؤثر در کاهش آمار اعتیاد و درمان معتادان خواهد بود.
 انصاری‌پور، پیشگیری از اعتیاد را مهم‌ترین رکن مبارزه با این معضل اجتماعی دانست و افزود: پیشگیری از اعتیاد باید به‌عنوان محور فعالیت‌های این عرصه در دستور تمامی کارگروه‌ها و نهادهای مؤثر در این زمینه قرار گیرد.
وی گفت: برنامه ریزی، کنترل و هدایت از وظایف مدیریت است، تنها 40 درصد از اجرای مؤثر برنامه های‌سازمانی با اعتبارات و مابقی با مدیریت سازمان محقق می‌شود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا بیان‌کرد: با توجه به نقش فضاهای مجازی در برنامه‌های گوناگون در زمینه انتقال آموزش‌ها و فرهنگ‌ها لازم است، تا از این فضاها برای پیشگیری و مبارزه با معضل اعتیاد استفاده شود.
انصاری‌پور تصریح کرد: ستادهای مبارزه با مواد مخدر تنها مرجع رسمی انتشار آمار در حوزه مواد مخدر هستند و انتشار هرگونه آماری از سایر دستگاه‌ها در این خصوص فاقد رسمیت است.
وی اظهارکرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر دو سند جامع پیشگیری از اعتیاد، درمان و حمایت‌های اجتماعی دارد و تا پنج ماه آینده تدوین سندجامع توسعه مشارکت‌های مردمی در کاهش آمار اعتیاد نیز نهایی و تدوین می‌شود.
captcha