نقش موثر ترویج آموزه‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ زنان بیش از مردان در معرض اعتیاد هستند
کد خبر: 3465647
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶

نقش موثر ترویج آموزه‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی/ زنان بیش از مردان در معرض اعتیاد هستند

گروه اجتماعی: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: ترویج آموزه‌های مذهبی و اخلاقی نقش مؤثری در کاهش معضلات اجتماعی دارد، زیرا هر اندازه افراد تقید بیشتری به احکام شرعی داشته باشند، به همان اندازه نیز در برابر آسیب‌های اجتماعی آسیب‌پذیری کمتری دارند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، مصطفی هادی‌زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، در مراسم جشن شمیم رهایی که ویژه معتادان بهبود یافته از اعتیاد در شهرضا برگزار شد ، اظهار کرد: تنها 20 درصد از افرادی که معتاد می‌شوند برای ترک و درمان اقدام می‌کنند ،که این آمار به‌ویژه در بین معتادان به مواد مخدر صنعتی پائین است.
وی تصریح کرد: بیش از 26 درصد از مردم جامعه ما دچار نوعی از اختلال روانی هستند که سهم خانم‌ها در این زمینه دو برابر آقایان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان بیان کرد: زنان بیش از مردان در معرض آسیب‌های ناشی از اعتیاد هستند، تعداد مرگ و میر زنان معتاد در سال 93 در مقایسه با سال 92، 33 درصد رشد داشته است.
هادی زاده با تأکید بر لزوم مداخلات زودرس والدین در زمینه درمان اختلالات روانی کودکان، گفت: کودکان بیش فعال و کودکان کم فعال، 54 برابر کودکان عادی در برابر آسیب‌های اجتماعی آسیب پذیر هستند و این در حالی است که با انجام مشاوره‌های ورانشناسی این میزان به دو برابر کاهش پیدا می‌کند.
وی تأکید کرد: استفاده از تعالیم اخلاقی و دینی، افراد را در برابر آسیب‌های اجتماعی مقاوم کرده و مانع ترویج این آسیب‌ها می‌شود، بنابراین لازم است با عمل به فرامین دینی؛ خود و خانواده‌مان را در برابر این معضلات بیمه کنیم.
captcha