اجرای آموزش‌های مبارزه با مواد مخدر در ۹۰ درصد مدارس پسرانه ناحیه دو خرم‌آباد
کد خبر: 3453332
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
فولادوند خبرداد:

اجرای آموزش‌های مبارزه با مواد مخدر در ۹۰ درصد مدارس پسرانه ناحیه دو خرم‌آباد

گروه اندیشه: کارشناس آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد گفت: ۹۰ درصد مدارس پسرانه ناحیه دو خرم‌آباد تحت پوشش آموزش‌های مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، فرحناز فولادوند، کارشناس آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد، امروز، 25 آبان‌ماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم‌آباد که در فرمانداری برگزار شد، گفت: طرح آموزش ۳۰ هزار فرهنگی آموزش و پرورش در حوزه مبارزه با مواد مخدر از یک ماه پیش در نواحی یک و دو شهرستان خرم‌آباد آغاز شده است.
وی افزود: آموزش سه هزار و ۳۰۰ فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد در ارتباط با بحث مبارزه با مواد مخدر درحال انجام است و اجرای این طرح با استقبال خوبی از سوی فرهنگیان مواجه شده است.
کارشناس آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد با اشاره به این‌که در سه سطح والدین، دانش‌آموزان و فرهنگیان برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود، بیان کرد: در سطح ناحیه دو خرم‌آباد مناطق آسیب‌پذیر زیادی وجود داشته که نیازمند آموزش در حوزه مواد مخدر هستند
فولادوند گفت: برگزاری سه کارگاه آموزشی در حوزه مواد مخدر مختص والدین در مناطق خطرپذیر شهر خرم‌آباد داشته‌ایم و نیز ۳۳ نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در تمام مدارس پسرانه متوسطه دوم و هنرستان‌های ناحیه دو به‌صورت ثابت برپا است .
وی افزود: تقریباً ۹۰ درصد مدارس پسرانه ناحیه دو خرم‌آباد تحت پوشش آموزش‌های مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته‌اند.

کارشناس آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه دو خرم‌آباد عنوان کرد: آسیب در حوزه مواد مخدر تنها مختص مدارس حاشیه شهر نیست بلکه در مدارس شبانه‌روزی دو چندان بوده و حتی مدارس مرکز شهر نیز از این آسیب‌ها در امان نیستند.

محمد صوفی، کارشناس آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد،  نیز در این جلسه، گفت: ۲۶ کلاس آموزشی برای فرهنگیان این ناحیه در حوزه مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است.
وی افزود: این دوره‌های آموزشی به مدت شش ساعت برگزار شده و در پایان دوره برای فرهنگیان گواهی صادر می‌شود.
کارشناس آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد  بیان کرد: در آموزش و پرورش ناحیه یک نیز پیش‌بینی آموزش حداقل دو هزار و 8۰۰ معلم در حوزه مبارزه با مواد مخدر شده است.
وی عنوان کرد: دو مرکز مشاوره رایگان دانش‌آموزی در آموزش و پرورش شهرستان خرم‌آباد وجود دارد که  در این مراکز مشاوره‌های تحصیلی، تربیتی و روانی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

captcha