برگزاری ۶۸۰ گفتمان دینی در مدارس کردستان
کد خبر: 3453146
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

برگزاری ۶۸۰ گفتمان دینی در مدارس کردستان

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از برگزاری ۶۸۰ گفتمان دینی در مدارس کردستان خبر داد و گفت: در راستای آشنایی هرچه بیشتر دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی بخشی از این گفتمان‌ها را به مباحث مربوط به اعتیاد اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان روز گذشته،24 آبان ماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار کرد: در ارائه آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد باید سه فاکتور مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه توجه به این فاکتورها موجب افزایش انگیزش به عنوان یکی از ارکان مدیریت خواهد شد، افزود: چنانچه فاکتورهای دین اسلام به جوانان آموزش داده شود، جوانان رویکرد بیشتری به سوی دین‌محوری خواهند داشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان استمرار آموزش‌ها را از دیگر فاکتورهای تأثیرگذار دانست و عنوان کرد: شرط لازم برای کسب نتیجه از آموزش‌ها، استمرار در آموزش است.
وی بیان کرد: کاربردی کردن آموزش‌ها نیز از دیگر فاکتورهای اثربخشی آموزش‌های‌ پیشگیری از اعتیاد است که باید از طریق فعال کردن کمیته‌ای علمی ـ پژوهشی مورد سنجش قرار گیرد. 
حجت‌الاسلام آزادیخواه از برگزاری 680 گفتمان دینی در مدارس کردستان خبر داد و افزود: می‌توان بخشی از این گفتمان‌ها را به مباحث مربوط به اعتیاد اختصاص داد.
وی با اشاره به تأثیرگذاری حضور روحانیون در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد، گفت: از 120 پایگاه دینی برای پیشگیری از اعتیاد در روستاهای کردستان بهره‌گیری می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به تأثیرگذاری حضور روحانیون در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد، عنوان کرد: حضور 90 نفر از ماموستایان بومی و 30 نفر از مبلغان مذهبی در 120 روستای پرجمعیت کردستان فرصتی برای بهره‌گیری از نفوذ آنها در اذهان مردم در رابطه با بحث پیشگیری از اعتیاد است.
وی با اشاره به اینکه عمده بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر اتفاق می‌افتد، یادآور شد: باید در این مکان‌ها از ظرفیت مساجد و کانون‌های فرهنگی بهره گرفت.

captcha