امنیت اجتماعی، تنها خروجی حوزه تأمین نظم و امنیت است
کد خبر: 3446936
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
قنبری:

امنیت اجتماعی، تنها خروجی حوزه تأمین نظم و امنیت است

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی لرستان گفت: ما باید به این توجه کنیم که حاصل کار ما در حوزه تأمین نظم و امنیت تنها یک خروجی دارد که آن امنیت اجتماعی است و امنیت اجتماعی بیشتر ذهنی و آنچه که مردم احساس می‌کنند است و ما باید ببینیم احساس مردم در این زمینه چگونه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان لرستان، سه‌شنبه، 19 آبان‌ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که در موضوع امنیت دو بُعد برای ما قابل اهمیت است، گفت: یکی بُعد عینی است که عبارت است از آنچه که واقعیت است و براساس آمار و ارقام و آنچه که در جامعه وجود دارد و به پلیس مراجعه می‌شود، است.

وی ادامه داد: واقعیت عینی آنچه که اتفاق می‌افتد را بیان می‌کند، آنچه که اتفاق افتاده معیارهایی دارد که بشود آن‌ها را با استان‌های دیگر مقایسه کرد که آیا ما وضعیت خوبی داریم یا بدی، که وضعیت ما از لحاظ عینی خوب و قابل قبول است.

قنبری افزود: بُعد دیگر امنیت نقش رسانه‌ها را بارزتر می‌کند، ما باید به این توجه کنیم که حاصل کار ما در حوزه تأمین نظم و امنیت تنها یک خروجی دارد که ان امنیت اجتماعی است و امنیت اجتماعی بیشتر ذهنی و آنچه که مردم احساس می‌کنند است و ما باید ببینیم احساس مردم در این زمینه چگونه است.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: این‌که چه رابطه‌ای بین حالت عینی و حالت ذهنی امنیت وجود دارد خوب مشخص و تعریف نشده است و کسی به آن نپرداخته است.

وی با اشاره به این‌که ما دنبال این هستیم که از طریق یک جامعه فرهیخته‌ای بتوانیم این موضوع را اندازه‌گیری کنیم و این احساس را با آن وضعیت عینی بسنجیم و رابطه‌ها را مشخص کنیم، اظهار کرد: کار ما و شما این است که بررسی کنیم چگونه روی این رابطه‌ها تأثیر بگذاریم که مردم آرامش داشته باشند، آیا ناآرامی مردم به عملکرد ما بر می‌گردد، یا حلقه‌های مفقوده‌ای بین مردم و پلیس وجود دارد که باعث ایجاد ناآرامی بین مردم شده است.

قنبری ادامه داد: این کار به یک متخصص بسیار قوی نیاز دارد که ما در این راستا از تعدادی از اساتید خارج از استان دعوت کردیم که این اندازه‌گیری را انجام دهند.

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان این‌که در این بین رسانه‌ها نقش بسیار بارزی دارند، خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها این مطالب را به‌درستی منتقل و منعکس کنند که مردم متوجه اصل موضوع شوند می‌توانند در حالت ذهنی مردم تأثیرگذار باشد، هرچه مردم در آرامش باشند، منافع آن برای جامعه بسیار بالاست و به سایر حوزه‌ها نیز کمک بسیار زیاد کرده و آن‌ها را تغذیه می‌کند.

وی با اشاره به این‌که دایره مبارزه با مواد مخدر استان طی 48 ساعت گذشته دو باند قاچاق مواد مخدر را تحت ضربه قرار دادند، عنوان کرد: یکی از این باندها که مقصدش همدان بود با همکاری پلیس این استان توقیف شد که 95 کیلو مواد مخدر را در کپسول گاز جاساز کرده بودند و دیگر باند نیز از استان‌های جنوبی کشور به مقصد لرستان بارگیری شده بود که آن نیز توقیف شده و 49 کیلو مواد مخدر از آن کشف شد.

قنبری با اشاره به این‌که از ابتدای سال تاکنون دو تن و 565 کیلوگرم انواع مواد صنعتی و سنتی کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: در سال‌جاری تاکنون دو هزار و 905 فقره دستگیری داشتیم که اعضای 67 باند بزرگ ازجمله آن‌هاست.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به برگزاری منظم و بدون حاشیه عزاداری ماه محرم در سراسر استان، عنوان کرد: در ایام محرم همه هیئات مذهبی با ما همکاری مرده و نظم و ادب را رعایت کردند که این جای تشکر دارد.

captcha