بیست و دومین کرسی تلاوت با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول برگزار شد
کد خبر: 3443651
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷

بیست و دومین کرسی تلاوت با عنوان «ضیافت نور» در علی‌آباد کتول برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: بیست و دومین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن با عنوان «ضیافت نور»، شب گذشته، ۱۳ آبان‌ماه در علی‌آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و دومین جلسه هفتگی کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم با عنوان «ضیافت نور» همزمان با اربعین شهدای فاجعه منا و و شب حماسه به‌یادماندنی ۱۳ آبان‌ماه، در علی‌آباد کتول برگزار شد.

این مراسم با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه شهرستان در مصلای امام رضا(ع) علی‌آباد کتول آغاز شد. در ادامه دعا برای سلامتی امام زمان(عج) و فرازهایی از دعای توسل قرائت شد و سپس حسین زارع بیدکی، حسینعلی خواجه از قاریان استانی به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

این مراسم معنوی که به شهید شاخص «محمدحسن ناظم غنایی» اختصاص داشت، اجرای ابتهال توسط سید روح‌الله هاشمی از قاریان ممتاز استان در شهر مینودشت، از دیگر برنامه‌های انجام شده بود. در ادامه جواد منصوری از مداحان استان به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

سپس حجت‌الاسلام موسوی، امام جمعه شهرستان پیرامون استکبار و ریشه‌های قرآنی آن در آستانه حماسه ۱۳ آبان‌ماه به بیان نکاتی پرداخت. اهدای لوح یادبود به خانواده شهید «ناظم غنایی» و اجرای بخش نونهالان مهد قرآنی گل‌های بهشتی پایان بخش این مراسم معنوی بود.

گفتنی است؛ که این کرسی تلاوت قرآن سه‌شنبه هر هفته همراه با اقامه نماز مغرب و عشا و با همکاری امام جمعه و ستاد نماز جمعه علی آبادکتول، جبهه فعالان قرآنی استان گلستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول، مراکز قرآنی و مردم قرآن دوست شهرستان علی‌آباد کتول برگزار می‌شود.

captcha