آشنایی نونهالان با آموزه‌های قرآنی با تقویت مهارت شنیداری بهتر محقق می‌شود
کد خبر: 3384446
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
شاه‌میوه:

آشنایی نونهالان با آموزه‌های قرآنی با تقویت مهارت شنیداری بهتر محقق می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: ‌مدرس قرآن‌ کشورمان با تأکید بر اینکه باید آشنایی کودکان با آموزه‌های قرآنی از طریق سوره‌های کوچک محقق شود، اظهار کرد: این امر از طریق گوش دادن به آیات قرآن مد‌نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، غلامرضا شاه‌میوه، قاری، مدرس و داور قرآنی کشورمان در رابطه با برنامه‌های آموزشی پیش‌دبستانی قرآن‌، اظهار کرد: نباید برای خردسالان کار جدی در زمینه آموزش قرآن انجام شود چون ممکن است این امر بازخورد خوبی نداشته باشد و بیشتر زمینه زدگی نونهالان را فراهم کند.

وی تأکید کرد: بلکه باید آشنایی کودکان با سوره‌های کوچک و بیشتر از طریق گوش دادن به آیات قرآن مد‌نظر قرار گیرد ولی اینکه حرفه‌ای وارد آموزش قرآن شویم، اعتقادی ندارم که پس از آن آشنایی با خواندن و نوشتن بهتر فراهم ‌شود و آموزش قرآن به‌صورت جدی آغاز شود.

شاه‌میوه با اشاره به اینکه از طریق قصه می‌توان کودکان را با آموزه‌های قرآنی آشنا کرد، ادامه داد: چون قصه زبان کودکان است و چه بهتر که این قصه‌ها، قصص قرآنی باشد اما اینکه تخصصی به بحث آموزش روخوانی و تجوید قرآن به نونهالان بپردازیم، صحیح نیست.

این مدرس قرآن تصریح کرد: حتی در زمینه آموزش قصص هم باید قصه برای آنها تعریف شود و بعد آنها خود پیام را درک کنند و افرادی که با این سنین ارتباط دارند باید متخصص باشند تا ویژگی این سنین را درک کرده باشند و باید مربیان چه در مؤسسات قرآنی ـ مردمی و چه در مدارس، دوره‌های آموزشی لازم را گذرانده باشند.

وی پیشنهاد کرد: گذراندن طرح آموزشی واحد برای افرادی که مربیان ویژه این سنین هستند، لازم است که این امر می‌تواند مهم و اثرگذار باشد.

captcha