سینما موجب رشد و تعالی ارزش‌های اسلامی شود
کد خبر: 3361298
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵

سینما موجب رشد و تعالی ارزش‌های اسلامی شود

گروه هنر: امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ۲۱ شهریور روز سینما و تبریک این روز به همه سینماگران در کشور گفت: سینما باید بتواند موجب رشد و تعالی اسلام و ارزش‌های اسلامی شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‎الاسلام محمد علی تابعی، امام جمعه موقت بیرجند روزگذشته، 20 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، با بیان اینکه برخی از افراد در جامعه حجاب خود را رعایت نمی‌کنند و با وضعیت نامناسب به اسم آزادی در جامعه ظاهر می‌شوند، گفت: این برهنگی سقوط و تنزل انسانی است.



 وی با اشاره به مهمترین مناسبت‌های هفته، گفت: ۲۰ شهریور سالروز شهادت دومین شهید محراب حضرت آیت الله مدنی بدست منافقین کوردل در سال ۱۳۶۰ است.



امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ۲۰ شهریور از طرف دیگر مصادف با حادثه ساختگی حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در شهر نیویورک است، گفت: این حادثه به طور کاملاً ساختگی توسط خود استکبار جهانی و آمریکایی‌ها طراحی شده بود و یک حرکت صهیونیستی آمریکایی بود.



تابعی بیان کرد: به همین دلیل ساختگی بودن این حادثه است که تاکنون آمریکایی‌ها عوامل اصلی این حادثه را معرفی نکردند؛ چطور آنهایی که ادعا می‌کنند اگر پرنده‌ای در آسمان پر بزند او را می‌توانند رصد کنند تاکنون نتوانسته‌اند عناصر این حادثه را پیدا کنند؟.



وی با اشاره به اینکه ۲۱ شهریور روز سینما و تبریک این روز به همه سینماگران در کشور گفت: سینما باید بتواند موجب رشد و تعالی اسلام و ارزش‌های اسلامی شود.



امام جمعه موقت بیرجند با انتقاد از برخی فیلم‌هایی که درباره خانواده شهدا تاکنون ساخته شده است، گفت: مادران شهدا در ۸ سال دفاع مقدس زینب وار ایستادند و مقاومت کردند اما متأسفانه برخی از این فیلم‌ها چهره‌ای را از خانواده شهدا نمایش می‌دهد که هیچ واقعیتی ندارد.



تابعی همچنین به ۲۴ شهریور و یکم ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: جوانان ما باید سیره ائمه اطهار و حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند.



وی با اشاره به به سخن رهبری که فرمودند: «باید راههای نفوذ آمریکا به کشور بسته شود»، گفت: آمریکایی‌ها در افغانستان در حال حاضر به انواع مختلف دخالت می‌کنند و امروز هنوز هم افغانستان محل امنی برای زندگی کردن نیست.



امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه هر کجای عالم که جنگی اتفاق می‌افتد پای آمریکا در میان است، عنوان کرد: این همه جنایتی که امروز در عالم و به خصوص منطقه خاورمیانه می‌بینیم به دلیل حضور آمریکا است.



تابعی به جنایات آمریکا در سوریه و آوارگی مردم این کشور اشاره کرد و افزود: در طی ۸ ماه بیش از ۲۸۰۰ نفر از مردم آواره سوریه در دریای مدیترانه غرق شدند.



وی با اشاره به اینکه دشمن بدنبال فروپاشی نظام از دورن است، یادآور شد: خود آمریکایی‌ها اذعان دارند که از طریق نظامی نمی‌توانند به ایران آسیب برسانند لذا به‌دنبال راه‎هایی برای فروپاشی از دورن هستند.

captcha