پاسداری از ارزش‌های اسلامی رسالت نظام آموزشی در افغانستان است
کد خبر: 3360552
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
به مناسبت هفته شهید عنوان شد؛

پاسداری از ارزش‌های اسلامی رسالت نظام آموزشی در افغانستان است

شعب خارجی: وزیر معارف افغانستان در پیامی به مناسبت هفته شهید در این کشور، حفظ و پاسداری از ارزش های جهادی و اسلامی را از رسالت‌های اصلی نظام آموزشی در افغانستان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، اسدالله حنیف بلخی، وزیر معارف در پیامی به مناسبت هفته شهید، باشکوه‌ترین خصلت اخلاقی را ایثار و از خود گذشتن عنوان کرد که شهادت در قله آن قرار دارد.
در پیام وزیر معارف افغانستان آمده است: شهدا انسان‌های آزاده‌ای بودند که به خاطر زندگی و امنیت دیگران، جان شیرین خود را فدا کردند، به همین خاطر نام و یاد پرافتخارشان همواره در صفحه روزگار و حافظه ملت‌ها و تاریخ افکار و اندیشه‌ها باعزت و عظمت ابدی و سرمدی باقی خواهد ماند.
 
در این پیام تأکید شد: بزرگداشت مقام شامخ شهدا در حقیقت بزرگداشت ایمان، عشق، حماسه و شجاعت و سایر خصلت‌های والای انسانی است.
 
وزیر معارف افغانستان بر تجدید پیمان با آرمان‌های مقدس جهاد و شهدای به خون خفته جهاد و مقاومت افغانستان تأکید کرد و تداوم راه شهدا را که راه خدا، راه آزادگی، استقلال و عزت است، خواستار شد.

حنیف بلخی یکی از رسالت‌های اصلی نظام آموزش و پرورش در افغانستان را حفظ و پاسداری از ارزش‌های جهادی و اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و وحدت و همدلی برشمرد تا از این طریق بتوان میراث فرهنگی گذشتگان را به نسل‌های حال و آینده ملت افغانستان پیوند داد.

captcha