حاکمیت ارزش‌های اسلامی خانواده‌ها را از آسیب‌ها دور می‌کند
کد خبر: 3358230
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
امام‌جمعه بهار:

حاکمیت ارزش‌های اسلامی خانواده‌ها را از آسیب‌ها دور می‌کند

گروه اجتماعی: حاکمیت ارزش‌های اسلامی در بین خانواده‌ها، آنان را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند و کسب ارزش‌های اسلامی در گرو تبعیت عملی از دستورات ائمه(ع) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام حاتم‌نیا، امام جمعه بهار شنبه، 14 شهریور در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: حاکمیت ارزش‌های اسلامی در بین خانواده‌ها، آنان را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند و کسب ارزش‌های اسلامی در گرو تبعیت عملی از دستورات ائمه(ع) است.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام همه تلاش خود را برای ترویج فرهنگ مادی خود بکار گرفته‌اند، مردم و مسئولین ما باید اصالت و ارزش‌های اسلامی را حفظ و تقویت کنند در این راستا ترویج سبک زندگی اسلامی و الگوگیری سیره ائمه اطهار(ع) در بین خانواده‌ها ضروری است.

امام جمعه بهار اضافه کرد: آموزش در امر ازدواج از موضوع‌های مهم محسوب می‌شود و اکنون مهارت‌های ازدواج ناقص است؛ نبود مهارت و آموزش صحیح در امر ازدواج و همچنین موضوع همسریابی باعث پیامدهای سوء از جمله طلاق می‌شود که گریبانگیر بسیاری از افراد در جامعه شده و درصد آن بسیار نگران‌کننده است.

حجت‌الاسلام حاتم‌نیا، امام جمعه بهار مسائل اقتصادی و اخلاقی را از عوامل وقوع طلاق در جامعه برشمرد و بیان کرد: مباحث مختلف ازدواج باید به طور عالمانه و بررسی ‌و کار پژوهشی در این رابطه انجام شود همچنین خانواده‌هایی که مذهبی هستند و ارزش‌‌های اسلامی را رعایت می‌کنند با مشکلات اجتماعی و فرهنگی کمتری روبرو هستند.

محسن مرادی‌پناه، فرماندار بهار نیز گفت: مشکلات اقتصادی و ترس جوانان از ورود به زندگی مشترک از عوامل مهم عدم تمایل آنها به ازدواج است، توقعات بیجا خانواده‌ها، مهریه‌های بالا، مشکلات مسکن، عدم شناخت مناسب، سطحی بودن رابطه‌ها، الگو پذیری از ماهواره‌ها و دخالت خانواده‌ها در زندگی زناشویی از دیگر دلایل عدم تمایل جوانان به ازدواج است.

وی ترویج ازدواج آسان را بسیار مهم دانست و اظهار کرد: عدم ازدواج و طلاق دو عرصه مختلف هستند اما هر دوی این مسائل موجب مشکلات عدیده‌ای خواهد شد، فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای و اعتیاد از مهم‌ترین عوامل موثر در موضوع طلاق در جامعه است.

captcha