زنان نقش مهمی در حفظ ارزش‌های اسلامی دارند
کد خبر: 3345252
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
حجت الاسلام معصومی:

زنان نقش مهمی در حفظ ارزش‌های اسلامی دارند

گروه اجتماعی: مدرس دانشگاه علم وفن ارومیه گفت: زنان مسلمان با ایمان وکرامت خود نقش مهمی درحفظ ارزش‌های اسلامی داشته و پاکدامنی زن، عامل مهمی درپیشرفت و تعالی جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام سعید معصومی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ازآذربایجان غربی با اعلام مطلب فوق افزود : زنان به عنوان مظهر جمال درخلقت ، دارای  مقام ومنزلت والایی می‌باشند که خداوند متعال در سوره النساء و ده سوره دیگر ،به مسائلی مربوط به حقوق  و منزلت زنان اشاره کرده است.

وی افزود: زنان مسلمان و باایمان باید با پاکدامنی و عفت وحیا درجامعه و درمقابل مردان نامحرم وکوشش برای ایفای نقش‌های خود به شکل صحیح و در راستای فرامین و دستورات الهی درجامعه و کانون خانواده، مقام و منزلت زن وارزش‌های اسلامی را حفظ کنند.

حجت الاسلام معصومی با  اشاره به آیه 31سوره نور که می فرماید«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا...»  گفت:  در قرآن کریم به زنان توصیه شده که  با عمل به وظایف دینی خود و حضور در جامعه در چهارچوب دستورات اسلامی ،در متکبر بودن و پوشش مناسب در مقابل مردان نامحرم کوشا باشند.

وی درارتباط با نقش‌های بانوان تصریح کرد: زنان  باایفای صحیح نقش‌های خود عامل مهمی در پیشرفت وتعالی کانون خانواده و جامعه می‌باشد ؛ یکی ازمسائل مهمی که قرآن کریم به زنان سفارش کرده، مسئولیت مادر بودن آنهاست، چراکه اسلام شخصیت و آینده کودک را مرهون تربیت و پروش و مراقبت های والدین، به خصوص مادران می‌داند.

حجت الاسلام معصومی اظهار کرد: مادران باتقویت ایمان قلبی ، و با حرکات و سکنات و رفتار خود و تربیت اسلامی کودکان، درس محبت و پرهیزگاری و اخلاق را به فرزندان آموخته و شخصیت و ایمان فرزندان با الگو گرفتن از رفتار و منش مادر شکل می‌گیرد.

وی بااشاره به دیدگاه اعراب در باب جایگاه زن در اجتماع بیان کرد: در مقابل بی ارزشی نقش اجتماعی زن در فرهنگ عرب، اسلام به زنان در اجتماع نقشی مهم داده است و در تمام عرصه‌ها ،هم در امور خانوادگی و هم اجتماعی، نقش او را با مردان یکسان دانسته است.

حجت الاسلام معصومی گفت: با استفاده ازآیات و مفاهیم بسیاری درمورد زنان، می‌توان نکات مهمی را در مورد زن استنباط کرده و ادعای دروغ را که اسلام برای زنان ارزشی قائل نیست را به طور کلی منتفی دانست.

وی با اشاره به تاثیر حجاب درایفای بهتر نقش‌های زن خاطر نشان کرد: حجاب باعث مصونیت وحفظ زن از خطرات و آسیب های اجتماعی شده وبانوان پاکدامن با رعایت عفت وحجاب در اجتماع ازدامن گناه درامان مانده و ارزش وکرامت انسانی خودرا حفظ می‌کند.

captcha