سبک زندگی اسلامی در برنامه‌های صدا و سیما بیشتر ترویج شود
کد خبر: 3336666
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

سبک زندگی اسلامی در برنامه‌های صدا و سیما بیشتر ترویج شود

گروه اجتماعی: امام جمعه علی‌آباد کتول گفت: در تبلیغات و برنامه‌های صدا و سیما بهتر است سبک زندگی اسلامی بیشتر ترویج شود، زیرا برخی از فیلمها و سریال‌ها بعضا ناخواسته جامعه را به سمت تجملات سوق می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، روز گذشته، 6 مرداد حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی، امام جمعه علی‌آباد کتول ضمن دیدار مدیرکل و معاون اخبار صدا و سیمای مرکز گلستان از تلاش شبانه‌روزی کارکنان صدا وسیمای مرکز گلستان در ماه مبارک رمضان و  تهیه و پخش برنامه‌های مناسب ماه قرآن، تشکر و قدردانی کرد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های صدا و سیما قابل تقدیر است ولی انتظار می‌رود برنامه‌های رسانه ملی در سراسر کشور با مناسبت‌ها سمت و سوی بیشتری داشته باشد، اظهار کرد: لازم است برنامه‌های رسانه ملی در مباحث تاریخ انقلاب اسلامی و مناسبت‌های مذهبی و شهادت‌ها پررنگ‌تر باشد.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: در برنامه‌های شبکه‌های سراسری هر هفته در هر منطقه از ائمه جمعه دیگر نیز بخش‌های پخش می‌شود و از آنجایی که نماز جمعه اجتماعی عظیم است؛ لذا پیشنهاد می‌شود از خطبه‌های اول نمازهای جمعه شهرستانها که در حوزه مسائل اخلاقی و دینی است بیشتر استفاده شود.
امام جمعه علی‌آباد کتول همچنین گفت: در تبلیغات و برنامه‌های صدا و سیما بهتر است سبک زندگی اسلامی بیشتر ترویج شود، زیرا برخی از فیلمها و سریال‌ها بعضا ناخواسته جامعه را به سمت تجملات سوق می‌دهد.
امام جمعه علی‌آباد کتول ضمن تاکید بر استفاده بیشتر از نظریات علما و تعالیم اسلامی در برنامه‌های تلویزیونی یادآور شد: متأسفانه مصرف‌گرایی پدیده بدی است که در جامعه رواج پیداکرده است و البته جوامعی که معقولند اینچنین نیستند، اما زندگی تجملاتی مصرف‌گرایی و اتلاف در عصر امروز به یک ارزش تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه جامعه امروزی حرکت به سمت مصرف گرایی را افتخار می‌داند، تاکید کرد: این مسائل و مشکلات بار وظایف صدا وسیما را سنگین تر می کند و لازم است برنامه‌های به این جهت نیز سوق داده شود.
حجت‌الاسلام موسوی جهت دادن برنامه‌های صدا وسیما به مسائل و مشکلات اجتماعی را نیز لازم به توجه دانست و گفت: صدا وسیما در روابط مثبت یا منفی زن و مرد می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد؛ لذا بهتر است در حوزه روابط زن و مرد، دختر و پسر و مسائل و مشکلات این چینی که در جامعه مشهود است بیشتر برنامه‌سازی شود.

captcha