حمایت ویژه وزارت ارشاد از رسانه‌های مروج ارزش‌های اسلامی
کد خبر: 3320046
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
انتظامی عنوان کرد:

حمایت ویژه وزارت ارشاد از رسانه‌های مروج ارزش‌های اسلامی

گروه اجتماعی: معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص بسته‌های حمایتی برای رسانه‌ها، گفت: از رسانه‌های ترویج دهنده ارزش‌های اسلامی و دینی، حمایت ویژه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس امام‌جمعه شیراز با اشاره به اختصاص بسته‌های حمایتی برای رسانه‌ها، گفت: از رسانه‌های ترویج دهنده ارزش‌های اسلامی و دینی، حمایت ویژه خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته بسته‌های حمایتی برنامه‌ریزی شد و امسال هم این بسته‌ها در اولویت‌های دولت قرار گرفته است، افزود:‌ از تعدد و تنوع نشریات استقبال می‌کنیم اما حاکمیت و دولت و نظام نسبت به نشریاتی که ارزش‌های جامعه ایران اسلامی را مدنظر می‌گیرند، تکلیف ویژه دارد.
انتظامی تأکید کرد: نشریاتی که درباره قرآن، احکام اسلامی، موضوعات دینی و هیئات مذهبی تلاش واقعی دارند و با این موضوع چاپ می‌شوند با اختصاص بسته‌های حمایتی ویژه چون پرداخت سه برابری یارانه و صدورخارج از نوبت مجوز فعالیت، پشتیبانی می‌کنیم.
معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس را از دیگر مواردی اعلام کرد که اگر نشریه‌ای 70 درصد این موضوع را به خود اختصاص دهد، مشمول حمایت‌های یاد شده قرار خواهد گرفت تا بتوان با ترویج فرهنگ والای اسلامی و دینی و ایرانی، در مقابل تهدیدات و هجمه‌های بین‌المللی، قدعلم کرده و از وجهه انقلابی سرزمین اسلامی حفظ و حراست کرد.
وی با اشاره به وجود 7500  نشریه اعم ازچاپی و الکترونیک دارای مجوز در کشور، ظرفیت‌های فارس برای رشد و تعمیق فرهنگ دین مبین اسلام را گسترده دانست و گفت: از میان رسانه‌های دارای مجوز، 800 عنوان مربوط به سایت‌های خبری و اطلاع‌رسانی است که به‌واسطه مصوبه مجلس، اینگونه سایت‌ها مشمول قانون مطبوعات شده‌اند.
این مقام فرهنگی به نشریات استانی، سراسری و تک شهر اشاره داشت و گفت: فعالیت مطبوعات برای یک شهر خاص و چاپ نشریه ویژه آن محل ازجمله کارهای است که مورد حمایت قرار خواهد گرفت و برای آن برنامه‌ریزی داریم تا از این طریق مشکلات و مسائل مورد نیاز آنها در منطقه خودشان مورد پیگیری قرار گیرد و گسترش پیدا کند.
وی به دیدار سالانه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری اشاره و اضافه کرد: ترویج زبان و ادبیات فارسی ازجمله مسائل مهمی است که که با تاکید رهبر معظم انقلاب در اولویت قرار دارد.
این مقام مسئول گفت: نشریاتی که در این مسیر، سبک زندگی ایرانی اسلامی را درمقابل سبک زندگی غربی ترویج می‌کنند مورد حمایت ویژه خواهند بود،‌ باید تفاوتی بین آنها که عفت، حیا، پاکدامنی، قناعت، صرفه جویی را ترویج و فرهنگ‌سازی می‌کنند با رسانه‌هایی که فرهنگ بیگانه را در تبلیغ خود دارند باشد.
انتظامی گفت: از نشریاتی که در جدار مرزی مشغول هستند و منتشرمی‌شوند و به همبستگی ملی و همگرایی بپردازند و آن را ترویج کنند، حمایتی ویژه خواهد شد و همچنین نشریاتی که مروج سواد علمی جامعه شده و با بیشرفت علمی همگام شوند و باعث ارتقای سطح سواد مردم باشند نیز همچون سال‌های گذشته مورد حمایت خواهند بود.

captcha