فعالیت ۷۲ نهاد نماز جمعه در فارس/ ائمه جمعه به اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی اهتمام ورزند
کد خبر: 3317462
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
ملک‌مکان مطرح کرد:

فعالیت ۷۲ نهاد نماز جمعه در فارس/ ائمه جمعه به اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی اهتمام ورزند

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس تربیون‌های نماز جمعه را مکان مناسبی برای اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی دانست و گفت: هم‌اینک ۷۲ نهاد نماز جمعه در استان فعال هستند که به این امر بیش از گذشته اهتمام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس امروز، اول تیرماه در دیدار با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس، گفت: یکی از فلسفه‌های ماه رمضان، روزه‌داری و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی است.
وی افزود: در ماه رمضان انسان به دلیل محدویت‌های شرعی موظف به رعایت اموری است که اسلام بر وی واجب کرده که نتیجه آن به صرفه‌جویی ختم می‌شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به نام‌گذاری هفته نخست تیرماه به نام هفته صرفه‌جویی، تصریح کرد: ائمه جماعت در تمام شهرستان‌های فارس در چندین نوبت در طول این هفته به‌ویژه در خطبه‌های خود به تشریح موضوع صرفه‌جویی می‌پردازند.
ملک‌مکان بیان کرد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌‌ای میان شورای سیاست گذاری ائمه جمعه فارس و آبفای شهری منعقد شد که به موجب آن نکاتی به ائمه جماعات در فارس ابلاغ شد.
وی تربیون‌های نماز جمعه را مکان مناسبی برای اشاعه فرهنگ صرفه‌جویی دانست و گفت: هم‌اینک 72 نهاد نماز جمعه در استان فارس فعال هستند که به این امر بیش از گذشته اهتمام می‌کنند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس عنوان کرد: مبلّغان دائم و مقعطی زیادی در روستاها، شهرستان‌ها و مراکز مختلف استان فارس حضور دارند که می‌توانند به امر آموزش لازم به مردم، فرهنگ‌سازی و تشریح بحران کم‌آبی بپردازند.

captcha