محافل انس با قرآن در آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود
کد خبر: 3316572
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲

محافل انس با قرآن در آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از برگزاری محفافل انس با قرآن با رویکرد هدایت جامعه به‌سوی سعادت و رستگاری به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عصر روز گذشته، 30 خردادماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، در رابطه با اهم برنامه‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: برپایی نمایشگاه سیار با موضوع  مواد مخدر در اداره کل آموزش و پرورش و مجتمع‌های ورزشی، برگزاری محفل انس با قرآن با رویکرد هدایت جامعه به‌سوی سعادت و رستگاری، کارگاه آموزشی پیشگیری از مواد مخدر و برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال و والیبال با شعار پیشگیری ازمواد مخدرانجام می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش لرستان با شعار «پیشگیری حتماً، مچ‌گیری هرگز و چشم‌پوشی محال» تلاش می‌کند تا اقدامات پشگیرانه را در مبارزه با مواد مخدر اجرا کند.
کریمی‌فر با اشاره به اجرای شش برنامه در قالب برش 5 ساله اضافه کرد: برای تحقق شعار مچ‌گیری هرگز معتقد به اجرای تفاهم‌نامه‌هایی با سایر دستگاه‌ها نظیر بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذیربط در شورای هماهنگی هستیم و برای تحقق شعار چشم‌پوشی محال توجه به غربال‌گری را مهمترین راهکار در رسیدن به اهداف می‌دانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به برنامه اطلاع‌رسانی، آموزش مهارت‌های زندگی و ارتباط مؤثر در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: 125دوره آموزشی در قالب 400 کارگاه آموزشی با حضور 79هزار نفر از اولیاء دانش‌آموزان برگزار شده و 67 نمایشگاه ثابت و سه نمایشگاه سیار هم تشکیل شده است.
کریمی‌فر در مورد برنامه‌ریزی سال 95-94 گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال نود و چهار 215 دوره آموزشی در قالب 670 کارگاه با حضور 133هزار نفر از اولیاء را برگزار کنیم و آمار نمایشگاه‌های ثابت را به 117 و نمایشگاه‌های سیار را به پنج نمایشگاه ارتقا دهیم.
رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در ادامه به برنامه آموزش عمومی کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: 256 نفر کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده که تلاش می‌شود این افراد تحت پوشش برنامه‌های سوادآموزی و آموزش‌ مهارت‌های زندگی قرار گیرند.
کریمی‌فر در ادامه به راه‌اندازی کارگروه تخصصی آموزش‌گر، مشاور و ناظر بر برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در سال‌تحصیلی نود و سه 67 دوره آموزشی در قالب 200 کارگاه آموزشی برای شش هزارو 900 نفر از مربیان بهداشت، پرورشی، مشاور، مدیر و معاونین و رابطین پیشگیری مدارس برگزار شده که تا پایان سال 94 این آمار به 117 دوره آموزشی در قالب 352 کارگاه آموزشی برای یازده هزار و 460 نفر ارتقاء خواهد یافت.
کریمی‌فر در ادامه در تشریح برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد به مشاوران مدارس گفت: 4 هزار و 380 بروشور و 5 هزار و 150مجله تخصصی به‌عنوان بسته‌های آموزشی بین مشاوران مدارس توزیع شده است.
وی به اجرای برنامه‌های مدارس مروج سلامت و مدرسه سلامت محور و آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: طرح مدارس عاری از خطر ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه در 69 آموزشگاه در قالب پنج هزار و 195 دانش‌آموز برگزار شده است.
کریمی‌فر به طرح آموزش مهارت‌های مقابله‌ای در 69 آموزشگاه دوره اول متوسطه و شش هزار و 175دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: طرح مدرسه مراقب محور با رویکرد پیشگیری اجتماع‌محور در 93 آموزشگاه در قالب 10هزار و 530 دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف تحصیلی اجرا شده است.
وی همچنین، به اجرای طرح جشنواره نوجوان سالم اشاره کرد و گفت: این طرح با شرکت دو هزار دانش‌آموز در قالب یک‌هزار و 900 اثر در زمینه‌های مختلف فرهنگی وهنری برگزار شده است.

کریمی‌فر در پایان سخنان خود به آموزش و توجیه دانش‌آموزان و والدین نسبت به آشنایی با مواد اعتیاد آور اشاره کرد و گفت: بسته‌های آموزشی در قالب شش هزار و 775 بروشور و سه هزار و 177 لوح فشرده و سه مجله تخصصی با تیراژ 10 هزار و 638 جلد و 600 جلسه آموزشی با پوشش قرار دادن 43 هزار و 358 نفر در مدارس استان توزیع شده است.

captcha