بزرگترین جهاد مسئولان راجع به صرفه‌جویی در مصرف آب است
کد خبر: 3316278
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
رحیمی:

بزرگترین جهاد مسئولان راجع به صرفه‌جویی در مصرف آب است

گروه اجتماعی: امام‌جمعه ابهر با تأکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین جهاد مسئولان راجع به صرفه‌جویی در مصرف آب است، گفت: مسئولان باید برای تحقق این مهم موانع را از سر راه بردارند تا کشاورزی عاقلانه و عالمانه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر روز گذشته،29 خرداد در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با تأکید بر اینکه فردا جنگ آب است و باید در مصرف آب تدبیر کنیم، افزود: بیاییم در ماه مبارک رمضان توبه کنیم تا این‌چنین آب را هدر ندهیم. هر کسی هر مقدار که می‌تواند ولو در مصرف یک لیوان آب صرفه‌جویی کند. منظور از صرفه‌جویی یعنی اسراف نکند و آب را هدر ندهد. امروز به خاطر دین‌مان و استقلال مملکت‌مان، باید مصرف آب کشاورزی را مدرنیته کنیم.
وی با تأکید بر اینکه امروز بزرگ‌ترین جهاد مسئولان راجع به صرفه‌جویی در مصرف آب است، تصریح کرد: مسئولان باید برای تحقق این مهم موانع را از سر راه بردارند تا کشاورزی عاقلانه و عالمانه داشته باشیم. امروز با این وضعیت، کاشت هندوانه و امثال آن دیگر عاقلانه نیست. امروزه با این وضعیت اسراف در نان و برنج به مصلحت نیست. این برنج و نانی که ما بیرون می‌ریزیم، آب زیادی برای آن‌ها آب مصرف شده است.
خطیب نمازجمعه ابهر در ادامه به عظمت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بهشت از اول تا پایان هر سال برای ورود ماه مبارک رمضان آراسته و تزیین می‌شود و هیچ سفره رحمتی مثل سفره رحمت ماه مبارک رمضان گسترده نشده است. ذات اقدس احدیت در هر شب ماه رمضان می‌فرماید: آیا نیازمند و سائلی هست که خواسته‌اش را برآورده کنم. آیا توبه‌کننده‌ای وجود دارد که توبه‌اش را بپذیرم. آیا استغفارکننده‌ای وجود دارد که او را بیامرزم.
رحیمی همچنین، با اشاره به اینکه توصیه دین به انسان این است که مادامی که نفس دارد باید کار کند و در تولید حریص باشد و در مصرف قانع، ادامه داد: دین به استقلال اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در چارچوب اسلام تاکید دارد و اگر این ملت بخواهد این استقلال سیاسی را و این عرض‌اندام فرهنگی را در مقابل سلطه‌گران عالم حفظ کند، باید پایه‌های اقتصادی خود را محکم کند و باز اگر به دنبال توسعه اقتصادی هستیم باید کار را تقویت کنیم و برای تقویت کار و کارگری سرمایه‌گذاری کنیم و البته حمایت از کار و کارگر بدون مصرف کالای داخلی امکان‌پذیر نخواهد شد.
امام‌جمعه ابهر در پایان به آغاز کلید انتخابات با استعفای مدیران اشاره کرد و افزود: صحیح این است که مردم و نخبگان بنشینند، فکر کنند و به دنبال یک شخصیتی بروند و از او درخواست کنند که خود را برای کاندیداتوری در مجلس آماده کند، نه اینکه شخص بیاید و به مردم التماس کند و وعده وعید بدهد تا به او رأی دهند، لذا از مردم انتظار داریم سراغ شخصی که دنبال دنیا نیست، شیفته خدمت است، نه شیفته قدرت و شخصی که دارای تجربه و دیانت و دلسوزی برای مردم و انقلاب باشد و درد مردم و اجتماع را بشناسد، بروند.

captcha