روحانیون در تبلیغ معارف اسلامی فرمایشات رهبری را سرلوحه خود قرار دهند
کد خبر: 3315046
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
آیت‌الله مجتهد شبستری:

روحانیون در تبلیغ معارف اسلامی فرمایشات رهبری را سرلوحه خود قرار دهند

گروه اجتماعی: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیانی که برای تبلیغ معارف اسلامی به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند، با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انتقاد سازنده و روش‎های بیان امر به معروف و نهی از منکر را به مردم بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته، 25 خرداد در همایش طلایه‌داران تبلیغ  که با حضور مبلغان و روحانیان اعزامی ماه مبارک رمضان در سالن اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد به شعار سال مبنی بر «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اشاره کرد و گفت: انتظار داریم روحانیانی که برای تبلیغ معارف اسلامی به نقاط مختلف استان سفر می‌کنند، با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب، انتقاد سازنده و روش‎های بیان امر به معروف و نهی از منکر را به مردم بیاموزند.

امام جمعه تبریز خود نیز با انتقاد صریح از اصرار و پافشاری برخی گروه‌ها برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، تأکید کرد: این امر منکری آشکار است که نمی‌توان جلودار عواقب بعدی آن بود؛ چراکه این امر عفت عمومی را لکه‌دار می‎کند.

وی همچنین خطاب به روحانیون و مبلغان حاضر، تصریح کرد: توجه داشته باشید که مردم انتظار زیادی از روحانیت دارند و هر عمل و رفتاری که از سوی روحانیان متبادر می‎شود به حساب دین می‎گذارند؛ براین اساس با مجهز شدن به سلاح‎های تقوا، صداقت، جهاد با نفس، ساده‌زیستی، عمل‌گرایی، خلوص نیت و مردم‌داری زمینه تبلیغی مؤفق را برای خود مهیا سازید.

نماینده ولی فقیه در استان با مذموم شمردن مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، فرارسیدن ماه مبار رمضان را فرصتی برای انس‌گیری با این کتاب نجات‌بخش دانست و گفت: مقارن شدن این ماه مبارک با ایام تابستان که فصل اوقات فراغت دانش‌آموزان است، فرصتی مناسب برای برپایی جلسات تفسیر قرآن و برگزاری کلاس‎های قرآنی و فرهنگی در مساجد است که بتوان هم به هدف غنی‌سازی اوفات فراغت آنان و هم جذب این قشر از جامعه به مسجد جامه عمل پوشاند.

یادآور می‌شود، در این همایش شماره حساب 1-15555555 بانک مهر به نام ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت اسلامی برای جمع‌آوری کمک‎های نقدی مردم به تقویت جبهه مقاومت اسلامی اعلام شد.

captcha