کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای ائمه جمعه، طلاب و مداحان برگزار می‌شود
کد خبر: 3305490
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
آقامیرزایی:

کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای ائمه جمعه، طلاب و مداحان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان از برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد برای ائمه جمعه، طلاب و مداحان و به جهت بالا بردن و تکمیل کردن سطح اطلاعات آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، غلام‌رضا آقامیرزایی، رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، در کارگاه آموزشی پیشگیری اولیه از اعتیاد با موضوع سبک زندگی اسلامی و دوری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مداحان شهرستان خرم‌آباد که سه‌شنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: اولویت اول شورای مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است.
وی با اشاره به این‌که نیروی انتظامی در 10 روز گذشته توانسته است سه باند قاچاق مواد مخدر و یک باند حمل سلاح که بنابر شواهد به دست آمده قصد معامله سلاح با مواد را داشته متلاشی و دستگیر کرده است، اظهار کرد: انجام این کار حداقل به سه ماه کار تحقیقاتی نیاز دارد.
آقامیرزایی با بیان این‌که نه‌تنها در استان و کشور بلکه در کل دنیا در حوزه درمان نتیجه مطلوبی حاصل نشده است، عنوان کرد: بهترین و کم هزینه‌ترین کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم پیشگیری است و به همین دلیل است که در اولویت کاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، با بیان این‌که این شورا در ابتدای حضور او بحث پیشگیری را سرلوحه کار خود قرار داده است، تصریح کرد: برای اولین‌بار و با پیشنهاد نماینده ولی‌فقیه در استان جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با حضور ائمه جمعه استان برگزار شد.
وی ادامه داد: از این پس نیز جلسات ستاد با حضور حجت‌الاسلام موسوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به‌عنوان نماینده ائمه جماعات استان برگزار می‌شود.
آقامیرزایی با اشاره به این‌که تمامی دستگاه‌های با شورای مبارزه با مواد مخدر همکاری خوبی دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دیگر با این شورا همکاری خوبی دارند اما این‌که خروجی آن مطلوب نیست دلیل بر کوتاهی افراد و سازمان‌ها نیست بلکه نشان دهنده عمق فاجعه است چراکه هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که می‌تواند در یک پروسه زمانی یک‌ساله می‌تواند این معذل را ریشه‌کن کند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان ادامه داد: این شورا در طول ماه یازده جلسه شهرستانی، هشت کمیته استانی و یک جلسه استانی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را برگزار می‌کند.
وی بیان کرد: در هر حوزه‌ای که فعالیت داشته باشیم اگر از حوزه علمیه در کنار دانشگاه کمک نگیریم به نتیجه مدنظر نمی‌رسیم.
آقامیرزایی با بیان این‌که شعار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال 94 «پیشگیری از اعتیاد ضامن سلامت عمومی» است، اذعان کرد: یکی از کارهایی که ما باید در این راستا انجام دهیم تشکیل کارگاه‌های پیشگیری از اعتیاد برای ائمه جمعه، طلاب و مداحان و به جهت بالا بردن و تکمیل کردن سطح اطلاعات آن‌هاست.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، با اشاره به این‌که این شورا سعی دارد کلاس‌های آموزشی متناسب با و شرایط افراد برگزار کند، اظهار کرد: هدف ما از برگزاری این دوره‌ها افراد با حضور در هر جمعی بتوانند مانع گسترش این معذل اجتماعی در جامعه شوند.
وی ادامه داد: در برنامه‌های تلویزیونی شاهد این هستیم که معتادی را که چندین سال است ترک کرده را پشت تلویزیون می‌آورند و از او به‌عنوان یک قهرمان یاد می‌کنند این درحالی است که این کار خلاف دستورالعمل پیشگیری است چراکه ممکن است افرادی تحت تأثیر این برنامه‌ها قرار بگیرند و به‌دنبال این‌که برنامه تلویزیونی او را نشان می‌دهد معتاد شود و در این دام بیفتد.
آقامیرزایی، با اشاره به این‌که معتاد تازمانی بیمار است که به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کند و در یک مرحله تحت درمان قرار بگیرد، عنوان کرد: کسی‌که معتاد است و اعتیاد او نحرز است و قصد ترک نیز ندارد مجرم است نه بیمار.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، در پایان اظهار کرد: این شورا در سه حوزه درمان، مبارزه و پیشگیری و با اولویت پیشگیری فعالیت دارد.

captcha