ظرفیت حوزه‌های علمیه برای مبارزه با مواد مخدر به‌کار گرفته شود/ لزوم تقویت باورهای دینی
کد خبر: 3176704
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱
میرعمادی:

ظرفیت حوزه‌های علمیه برای مبارزه با مواد مخدر به‌کار گرفته شود/ لزوم تقویت باورهای دینی

گروه اجتماعی: نماینده ولی ‎فقیه در لرستان بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر استان تأکید کرد و گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه، دستگاه‌های فرهنگی اقدامات گسترده‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان انجام داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی ‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‌آباد شام‌گاه یکشنبه، 30 فروردین‌ماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان که در محل استانداری برگزار شد، با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهادهای فرهنگی از سوی شورای مبارزه با مواد مخدر استان، گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه، دستگاه‌های فرهنگی اقدامات گسترده‌ای در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان انجام داد.

لزوم معرفی سبک زندگی درست و اسلامی

وی بر ضرورت آموزش سبک زندگی صحیح در جامعه در این زمینه تاکید کرد و بیان داشت: افرادی به‌سمت اعتیاد و مواد مخدر کشیده می‌شوند به‌طور حتم سبک زندگی درست و اسلامی نداشته‌اند.

امام‌جمعه خرم‌آباد تبلیغات گسترده و اطلاع‌رسانی در مورد آثار مخدر را اولین اقدام فرهنگی پیشگیرانه دانست و تصریح کرد: برای انجام این مهم باید از طریق صدا و سیما، ائمه جمعه، حوزه‌های علمیه و دستگاه‌های فرهنگی به بیان هشدارها و همچنین، فتاوای مرتبط با اعتیاد بپردازیم.

وی با تأکید بر این‌که باید از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و انقلابی برای سوق دادن جوانان به‌سمت نماز جمعه و مساجد استفاده کنیم، بیان کرد: اگر نهادهای دینی را تقویت کنیم دیگر نیاز نیست اعتبارات را صرف مبارزه با مواد مخدر کنیم.

میرعمادی همچنین، بر ضرورت بررسی جلب مشارکت‌ها و حمایت‌های مردمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان تأکید کرد و افزود: نباید نقش مردم در مبارزه با مواد مخدر در جامعه نادیده گرفته شود چراکه تلاش‌های دولت محدود بوده و نمی‌تواند در این زمینه پاسخ‌گو باشد.

وی همچنین، بر ضرورت تحول در مشاوره‌ها در این زمینه به خانواده‌ها و همچنین، افراد معتاد در جامعه تأکید و بیان کرد: برخی مراکز که در زمینه درمان معتادان کار می‌کنند آن‌طور که باید دغدغه ندارند و به فکر منفعت و سود خود هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با تأکید بر این‌که مبارزه با مواد مخدر در جامعه نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد عنوان کرد: در این راستا باید اقدامات پیشگیرانه، جلب حمایتهای اجتماعی و ... همواره در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: یکی از عوامل اعتیاد طبق تحقیقی که صورت گرفته این است که سبک زندگی معتادین سبک زندگی صحیح و اسلامی نبوده است و با این حال ضرورت دارد که سبک زندگی صحیح برای پیشگیری از مواد مخدر آموزش داده شود.

میرعمادی اضافه کرد: سبک زندگی غربی ابتلاء به مواد مخدر را می‌طلبد؛ چرا که در معاشرت به شیوه غربی امکان ندارد که مواد مخدر وجود نداشته باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان با اشاره به این‌که از اهرم فتوا برای جلوگیری از اعتیاد استفاده نکردیم، گفت: یقیناً ورود به این مسائل می‌تواند پیشگیرانه و مفید باشد و ارزش‌های دینی را در خانواده‌ها تقویت کند.

وی تصریح کرد: مسئله مواد مخدر یک مسئله پیچیده جهانی است و منحصر به یک استان و شهر نیست و با این حال اقدامات فراوان فیزیکی و غیر فیزیکی برای مبارزه با این پدیده نیاز است.

captcha