بهترین کارایی فرهنگسراها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3135483
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸

بهترین کارایی فرهنگسراها در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: ترویج فرهنگ قرآنی بهترین کارایی است که می‌توان از ظرفیت فرهنگسراها بهره گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی رضایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان دوشنبه، 24 فروردین‌ماه در جلسه این کمیسیون اظهار کرد: با توجه به احداث فرهنگسراها در نقاط مختلف شهر باید گفت ترویج فرهنگ قرآنی بهترین کارایی است که می‌توان از ظرفیت فرهنگسراها بهره گرفت.

وی افزود: بر این اساس باید استفاده از ظرفیت این فرهنگسراها را با مدیریت شهرداری در اختیار گروه‌های فعال فرهنگی  و اجتماعی به ویژه تشکل‌های مردمی گذاشت.

رضایی از ایجاد کتابخانه تخصصی مدیریت شهری در همدان برای ایجاد کتابخانه تخصصی مدیریت شهری خبر داد و افزود: از ظرفیت کتابخانه عین‌القضات در این راستا بهره گرفته شود، مخاطبان مختلف از جمله دانشجویان، اساتید و محققین و ... می‌توانند در حوزه تخصص خود از کتابخانه تخصصی مدیریت شهری استفاده کنند.

وی همچنین، از تهیه نرم‌افزار جامع فرهنگی در شهرداری خبر داد و عنوان کرد: این نرم‌افزار در راستای ثبت اطلاعات کمک و مساعدت‌های شهرداری به مجموعه های فرهنگی و تشکل‌های مردم نهاد ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به بررسی طرح بازنگری ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان، ابراز کرد: هدف این است که بر اساس اسناد بالادستی این معاونت به عنوان سیاست‌گذار حوزه فرهنگی عمل کند و کارها در مناطق صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: انتظار می‌رود در اصلاح ساختار سازمانی معاونت فرهنگی و اجتماعی بتوان براساس هم اندیشی ساختار جدیدی را برای معاونت طراحی کرد.

captcha