طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان گامی مثبت در ترویج فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 2964263
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
محمدی:

طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان گامی مثبت در ترویج فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی گفت: تصویب طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن گام مثبتی در تحقق منویات رهبری و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است.

حسین محمدی، مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به تصویب طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن کریم در مراکز آموزش عالی در مجلس، گفت: پیرو تأکیدات و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترویج فرهنگ قرآنی و تربیت حافظان و قاریان قرآن در سطح کشور توجه به فرهنگ قرآنی و حرکت در این مسیر به‌عنوان یک ضرورت و اصل مطرح می‌شود. انجام هرنوع فعالیتی در این راستا می‌تواند ما را در رسیدن به این مهم کمک کند و طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن در مراکز آموزش عالی نیز قطعاً از این قاعده مستثنی نیست.

محمدی با بیان اینکه تصویب این طرح گام مثبتی در تحقق منویات رهبری و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است بیان کرد: امروزه شمار حافظان قرآن کریم در کشورهای اسلامی به مراتب بیشتر از کشور ایران است در صورتی که در کشور ایران با ماهیت اسلامی و دینی می‌طلبد نگاه ویژه‌تری نسبت به این مهم صورت گیرد و به همین منظور بود که رهبر معظم انقلاب طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های حمایتی و تشویقی ویژه قاریان و حافظان قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی و گرایش نسل جوان و نوجوان به سمت فرهنگ قرآنی دارد افزود: طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن در دانشگاه‌ها از جمله این طرح‌های حمایتی و تشویقی است که اگر با برنامه‌ریزی و نظارت دقیق اجرا شود؛ قطعاً انگیزه‌ای برای جذب مخاطبان بخصوص نسل جوان و نوجوان به‌سمت فرهنگ قرآنی و افزایش انس با قرآن در جامعه خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم الگوبرداری از عملکرد سایر کشورهای موفق در این راستا ادامه داد: در راستای کسب موفقیت و رسیدن مطلوب به اهداف طرح‌های تشویقی به‌ویژه طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن داشتن برنامه صحیح و منسجم می‌تواند اثرگذار باشد و همچنین، لازم است تا از کشورهایی که در این زمینه خوب حرکت کرده‌اند الگوبرداری کرده و ضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت اگر نیاز به فرهنگ‌سازی است دنبال فرهنگ‌سازی باشیم یا اینکه نه نیاز به اصلاح نحوه ارائه خدمت باشد که باید سازوکارهایی را در این زمینه اتخاذ کرد.

مدیرعامل اتحادیه مراکز قرآنی استان در پایان بر لزوم استفاده از نقطه‌نظرات کارشناسان و نخبگان قرآنی در اجرای مطلوب طرح تحصیل رایگان حافظان و قاریان قرآن و همچنین، طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تأکید کرد.

captcha