پنجاهمین کرسی تلاوت قرآن در آزادشهر گلستان برگزار شد
کد خبر: 2910941
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸

پنجاهمین کرسی تلاوت قرآن در آزادشهر گلستان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: پنجاهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم، پنج‌شنبه، ششم اسفندماه در مهدیه آزادشهر برگزار شد.

سید مصطفی حسینی‌واعظ، مدیر مؤسسه یاران قرآن و حدیث آزاد شهر گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: پنجاهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم، پنج‌شنبه، ششم اسفندماه در مهدیه آزادشهر برگزار شد.
وی با تأکید بر اینکه این محفل به همت مؤسسه یاران قرآن و حدیث تشکیل شده است‌، افزود: در این محفل سعید گروسی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد غلامی و محمد نعیمی از قاریان ممتاز شهرستان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.
مدیر مؤسسه یاران قرآن و حدیث آزاد شهر گلستان با تأکید بر اینکه این مراسم  با استقبال طلاب حوزه‌های علمیه در کنار قشر فرهیخته فرهنگی و قرآنی منطقه برگزار شد، عنوان کرد: در این مراسم معنوی یاد وخاطره‌ای از شهید «عبدالرضا گل‌چشمه» بیان شد و فرازهایی از وصایای او قرائت شد.
براساس این گزارش سید‌محمد حسینی‌واعظ به تفسیر موضوعی قرآن کریم با موضوع «تولی و تبری» پرداخت و گفت: اساس دین اسلام دوست داشتن برای خدا و دشمن داشتن برای خدا است.
وی ضمن بیان احادیث، روایات و امثال گوناگون در این زمینه، به تبیین آیات مرتبط با این مبحث پرداخت و ادامه داد: به بیان نکات کاربردی و تفسیری آیات 85 و 165سوره بقره، آیه 31 سوره آل‌عمران، آیه 23 سوره شوری، آیات 1 و 4 سوره ممتحنه و آیه 140 سوره نساء پرداخت.
پایان‌بخش این برنامه معنوی تلاوت سوره‌ها توسط نونهالان حاضر در جلسه بود. همچنین این محفل به صورت هفتگی هر چهارشنبه برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، ارسال پیامک‌هایی با مضامین قرآنی و مرتبط با موضوع تفسیر جلسه در طول هفته، به حاضرینی که تمایل دارند از دیگر برنامه‌های این کرسی تلاوت است.

captcha