تمسک جدی به آموزه‌های قرآنی؛ تنها راه سعادت از دیدگاه متفکران مسلمان
کد خبر: 2909853
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴
مدرس دانشگاه پیام‌نور زنجان تأکید کرد:

تمسک جدی به آموزه‌های قرآنی؛ تنها راه سعادت از دیدگاه متفکران مسلمان

گروه اندیشه: می‌توان گفت که متفکران مسلمان تمسک جدی به آموزه‎های اسلامی و قرآنی را تنها راه سعادت بشر می‌دانند و از این‌رو باید اطمینان حاصل کرد که بدون تشکیل حکومت دینی، شکل‎گیری جوامعی با گرایش مذهبی غیرممکن است.

حمید صنعت‎جو، مدرس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با تأکید بر این‌که نظام اسلامی ایران هرگونه تفسیر مادی‌گرایانه از جهان را مردود دانسته و حاکمیت و سیطره دین را همواره به حال جامعه مفید می‎داند، اظهار کرد: این جامعه با هرگونه رویکرد و گرایش ماتریالیستی حقیقتاً سر ناسازگاری داشته و همواره به سمت و سوی مذهب جهت‎گیری کرده و خود را با آن موزون می‎کند.
وی افزود: در واقع هواداران جوامع دینی، نه‌ تنها مخالف سرسخت لذت‌گرایی غرب هستند بلکه گسترش و حاکمیت اندیشه‎های این‌چنینی را به حال جوامع بسیار مضر و خطرناک می‎‌دانند.
این جامعه‎شناس زنجانی ادامه داد: می‌توان گفت که متفکران مسلمان تمسک جدی به آموزه‎های اسلامی و قرآنی را تنها راه سعادت بشر می‌دانند و از این رو باید اطمینان حاصل کرد که بدون تشکیل حکومت دینی، شکل‎گیری جوامعی با گرایش مذهبی غیرممکن است.
صنعت‌جو تصریح کرد: تنها حاکمان و دولت‌مردان دین‌دار و معتقد، قادر هستند که چهارچوب‎ها و موازین شرعی و قانونی جوامع دینی را تنظیم و تدوین کرده و متفکران و صاحب‌نظران را خلاقانه به تولید فکر و اندیشه به نفع آموزه‎های دینی تشویق و ترغیب کنند.
وی در پایان با تأکید بر این‌که جامعه اسلامی، طرفدار ارزش‌‏ها و باورهای اسلامی و قرآنی است، اظهار کرد: این دیدگاه و نگرش را در بین مردم متدین ایران اسلامی می‌توان به روشنی درک کرد.

captcha