فرهنگ قرآنی حاکم بر جامعه از هجمه‌های دشمنان کاسته است
کد خبر: 2884709
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
حجت‌الاسلام حسینی:

فرهنگ قرآنی حاکم بر جامعه از هجمه‌های دشمنان کاسته است

کانون خبرنگاران نبأ/ سیدمحمد حسینی: دبیر ستاد عالی سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان اینکه دشمنان از طریق ناتوی فرهنگی جوانان و خانواده‌های ایرانی را مورد هدف قرار داده‌اند، گفت: فرهنگ قرآنی حاکم بر جامعه از هجمه‌های فرهنگی دشمنان کاسته است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی در جلسه کمیته بانوان سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: برگزاری مسابقات قرآنی بی‌تردید یکی از راه‌های ترویج و فرهنگ‌سازی قرآنی در جامعه است.

وی ادامه داد: امیدواریم برپایی این مسابقات در بخش‌های حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم باعث ترویج فرهنگ قرآن در بین مردم و جوانان شود.

حسینی با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن کریم نقش به‌سزایی در نهادینه‌سازی ارزش‌ها و آموزه‌های قرآنی در جامعه ایفا می‌کنند، اظهار کرد: این عزیزان مسئولیت سنگینی برای جاری کردن ارزش‌های قرآنی در جامعه بر عهده دارند.

مریم کاظمی، مسئول کمیته بانوان سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز در این جلسه گفت: از 470 نخبه قرآنی شرکت کننده در این مسابقات 220 شرکت کننده بانوان هستند.

وی با بیان اینکه بانوان قشرعظیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: بانوان نقش مهمی در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ایفا می‌کنند.

وی برگزاری مسابقات قرآنی در سطح کشور را باعث گسترش و توسعه این نوع فعالیت‌ها برشمرد و اظهار کرد: نباید بحث‌های قرآنی و ترویج آموزه‌های آن تنها به یک مقطع زمانی همچون برگزاری مراسم‌ و همایش‌ها محدود شود و باید در طول سال این نوع برنامه‌ها در سطح استانی و کشوری برگزار شود.

سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 6 الی 11 اسفندماه در دو بخش بانوان و آقایان در تبریز برگزار می‌شود که مسابقات آقایان در مصلی اعظم تبریز و مسابقات بانوان در مجتمع فرهنگی پتروشیمی تبریز برگزار خواهد شد.

captcha