چهل‌ونهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن برپا شد
کد خبر: 2878061
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
در آزادشهر گلستان؛

چهل‌ونهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن برپا شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: چهل‌ونهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مهدیه آزادشهر گلستان برپا شد.

سیدمصطفی حسینی‌واعظ، مدیر مؤسسه یاران قرآن و حدیث آزادشهر گلستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: چهل و نهمین کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم، چهارشنبه، 29 بهمن‌ماه، با استقبال بی‌نظیر قرآن‌دوستان این شهر در مهدیه آزادشهر برگزار شد.

وی با اشاره به قاریان این محفل، ادامه داد: مهدی شاهی، امیرحسین روشنی و محمدعلی محمدی‌نژاد از قاریان ممتاز این استان به تلاوت آیاتی از قرآن پرداختند.

حسینی‌واعظ تصریح کرد: این محفل معنوی با حضور محمدی‌نژاد، مدیر مؤسسه قرآنی رفعت به همراه اعضای این مؤسسه و چند نفر از قاریان دارالقرآن امام خمینی(ره) آموزش و پرورش گرگان، همراه بوده است.

وی ادامه داد: این محفل میزبان خانواده شهید نوروز علی کهساری از شهدای هشت سال دفاع مقدس بود که بخش‌هایی از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه آن شهید قرائت شد و در ادامه لوح سپاسی به خانواده آن شهید اهدا شد.

براساس این گزارش سیدمحمد حسینی‌واعظ در بیان تفسیر موضوعی آیات قرآن کریم به بیان وظایف انسان در آزمون‌های الهی پرداخت و گفت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمترین راه قدردانی از آنان است.

وی سپس با اشاره به سوره عنکبوت آیه 2، سوره بقره آیه 155، سوره محمد آیه 31، سوره معارج آیه 5، صبر و شکر را کلیدهای طلایی موفقیت در آزمون‌های الهی دانست.

پایان ‌بخش این برنامه معنوی تلاوت سوره‌های نونهالان و خردسالان حاضر در جلسه بود. همچنین این محفل معنوی به صورت هفتگی هر چهارشنبه پس ازاقامه نماز مغرب و عشا در مهدیه آزادشهر برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، ارسال پیامک اطلاع‌رسانی محفل، ارسال پیامک‌هایی با مضامین قرآنی و مرتبط با موضوع تفسیر جلسه در طول هفته به علاقه‌مندانی که تمایل به دریافت آنها دارند از دیگر برنامه‌هایی است که توسط مؤسسه یاران قرآن و حدیث آزادشهر گلستان انجام می‌گیرد.

گزارش تصویری این محفل را اینجا ببینید!

captcha