عملی‌شدن آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است
کد خبر: 2853927
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
چنگی:

عملی‌شدن آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: ناظر کشوری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه قرآن در جامعه ما مهجور واقع شده، گفت: عملی‌شدن آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است.

شیما چنگی، ناظر کشوری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه قران در جامعه ما مهجور واقع شده، اظهار کرد: عملی کردن آموزه‌های قرآنی در جامعه اسلامی امری ضروری است.
وی با بیان اینکه باید تحقیقات قرآنی  ما در سطح استانی و کشوری گسترده‌تر باشد، افزود: دسترسی به علوم زیست شناسی، تجربی، کیهانی، انسانی و ...باید از متن قرآن استخراج شود.
دبیر سابق کل شعب خبرگزاری ایکنا با اشاره به سطح بالای مسابقات قرانی اوقاف نسبت به مسابقات قرآنی دیگر سازمان‌ها، کسب رتبه اول مسابقات قرائت و تحقیق اوقاف و دانشجویی را از افتخارات خویش برشمرد.
چنگی با اشاره به اینکه نظارت و اجرا بر مسابقات قرآنی در استان‌ها به تبع چگونگی برگزاری این نوع از مسابقات است، بیان کرد: از آنجائیکه داوران باید تجربیات بیشتری داشته باشند، ضمن اینکه مرحله کشوری این نوع از مسابقات با اجرا، نظارت و جزئیات دقیق‌تر و ریزبینی بیشتری انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه داوری و برگزاری مسابقات حفظ تمام شده و سطح ابن دوره خیلی بالا نبود، ضمن اینکه کیفیت داوری و امور اجرایی خوب است،  یادآور شد: شرکت کنندگان با آمادگی کامل وارد این میدان از مسابقات نشدند و عصر امروز شرکت کنندگان رشته قرائت و ترتیل با هم به رقابت می‌پردازند، امید است کیفیت برگزاری این دو رشته بالا باشد.

captcha