تبیین آرمان‌های انقلاب در مدارس با شیوه‌های آموزشی جدید صورت گیرد
کد خبر: 2848498
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

تبیین آرمان‌های انقلاب در مدارس با شیوه‌های آموزشی جدید صورت گیرد

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه گفت: با پیشرفت تکنولوژی شیوه‎های آموزش کلاسیک تغییر کرده‌است؛ لذا در حوزه آموزش آرمان‏‌های انقلاب نیز باید توجه داشت که شیوه آموزش‎ها می‎تواند با توجه به مسائل روز تغییر کند.

حسن زنگنه، رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این که آموزش و پرورش نقش مهمی در جامعه درخصوص تربیت و آموزش افراد ایفا می‎کند، ابراز کرد: با توجه به اینکه قشر عظیمی از مخاطبین این بخش دانش‎آموزان و بخش دیگر آن فرهنگیان هستند و لذا یک نیروی انسانی عظیم و توانمند با ظرفیت و پتانسیل بالا مخاطب بوده و باید بکوشیم در راستای توانمندسازی هر چه بیشتر در حوزه‎های مختلف با برنامه‌ریزی صحیح مسائل اعتقادی و اجتماعی را به شیوه مطلوب در میان این قشر نهادینه کرده و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
رئیس آموزش و پرورش سلطانیه افزود: مسائل دینی و اعتقادی از همان دوران ابتدایی باید به دانش‎آموزان تبیین شده و چرایی و چگونگی این مسائل به شیوه صحیح به آنان آموزش داده شود.
زنگنه خاطرنشان کرد: با پیشرفت تکنولوژی شیوه‎های آموزش کلاسیک تغییر کرده است و لذا در حوزه آموزش آرمان‏های انقلاب نیز باید توجه داشت که شیوه آموزش‎ها می‎تواند با توجه به مسائل روز تغییر کند و در این راستا باید بدانیم عملکرد صحیح مسئولین و مربیان بهترین شیوه در آموزش مسائل تئوری و عملی انقلاب و اسلام است.
وی تأکید کرد: آموزش آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) را نباید تنها در دهه فجر منحصر کرد بلکه به صورت مستمر و متناسب در طول سال با برگزاری برنامه‎های مختلف از جمله نشست‌های سیاسی، همایش‎ها، مسابقات کتابخوانی و وبلاگ‎نویسی با موضوع امام و انقلاب و سلسله سخنرانی‎های متناسب مورد توجه قرار داد.
این مقام مسئول درخصوص برنامه‎های دهه فجر اظهار کرد: فعالیت‎ها و اقدامات ویژه این ایام توسط آموزش و پرورش سلطانیه با تشکیل کمیته دانش‎آموزی و فرهنگیان آغاز و برنامه‌ریزی برای واحدهای مختلف انجام شد. شروع برنامه‎های دهه فجر نیز با نواختن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور و برگزاری برنامه‌ای به صورت متمرکز در دبیرستان امیرکبیر این شهرستان با حضور مسئولان همراه بود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سلطانیه در پایان عنوان کرد: برگزاری جشن پیروزی انقلاب در مدارس و در بخش‎های مختلف از جمله قره‌بولاق و خیرآباد، جشن انقلاب در سالن اجتماعات علامه حلی آموزش و پرورش ، دیدار از خانواده‎های شاهد و ایثارگر به صورت مستمر، افتتاح سالن ورزشی خیرسازخیرآباد ، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی در بخش شهرستان در حوزه‎های مختلف کارکنان و دانش‎آموزان و در پایان حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن از دیگر برنامه‎های این دستگاه فرهنگی در دهه فجر امسال بود.

captcha