مبلغان دینی، پیشتازان عرصه تبیین آرمان‌های انقلاب هستند
کد خبر: 2830349
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲

مبلغان دینی، پیشتازان عرصه تبیین آرمان‌های انقلاب هستند

گروه اندیشه: رئیس دادگستری خرمدره با تأکید بر این‌که کسانی‌که مبلغ و مروج فرهنگ دینی هستند باید اهتمام بیشتری در حوزه تبیین انقلاب داشته باشند، گفت: اهمیت تبلیغ به حدی است که رسالت اصلی تمام پیامبران الهی و پیشوایان دینی تبلیغ و ترویج دین بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مسیح‌الله میرزایی، رئیس دادگستری خرمدره عصر دیروز، 20 بهمن در جمع بانوان فعال قرآنی این شهرستان، با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر، اظهار کرد: باید از این ایام برای تبیین چرایی انقلاب و دستاوردهای آن برای نسل جدید استفاده کنیم.
وی با تأکید بر این‌که کسانی‌که مبلغ و مروج فرهنگ دینی هستند باید اهتمام بیشتری در حوزه تبیین انقلاب داشته باشند، یادآور شد: اهمیت تبلیغ به حدی است که رسالت اصلی تمام پیامبران الهی و پیشوایان دینی تبلیغ و ترویج دین بوده است.
رئیس دادگستری خرمدره از تبلیغ به‌عنوان ابزاری برون‌مرزی یاد کرد و گفت: در حال حاضر دشمنان به خوبی از این فرصت بهره‌گیری کرده و از آن به طرق گوناگون به‌ویژه از طریق ماهواره و شبکه‌های اجتماعی برای تخریب فرهنگ دینی ‌بین جوانان استفاده می‌کنند.

تبلیغ پیامبر اکرم(ص) مبتنی بر فطرت انسان‌ها بود

حجت‌الاسلام میرزایی با بیان این‌که انسان‌ها به‌طور فطری خداجو هستند، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل توفیق پیامبر اکرم(ص) در زمینه تبلیغ اسلام در جامعه‌ای مانند جامعه جزیرة‌العرب که خفقان بر آن حاکم بود، این بود که سخنان ایشان برپایه فطرت انسان‌ها استوار بود و به همین علت منجر به فتح قلب‌ها می‌شد.
وی با اشاره به این‌که در دین مبین اسلام جنسیت ملاک برتری انسان‌ها نیست، ابراز کرد: انسانیت، عمل صالح و فضائل اخلاقی برخی از ملاک‌هایی هستند که انسان‌های برتر را مشخص می‌کنند.
این کارشناس مسائل مذهبی با بیان این‌که در تاریخ اسلام بانوان در سنگر ترویج و تبلیغ دین موفقیت‌های فراوانی کسب کردند، یادآور شد: از جمله این بانوان می‌توان به خدیجه کبری(س)، حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) اشاره کرد، چنان‌که اگر خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا نبود، چه بسا عاشورا با آن عظمت به طور کامل ماندگار نمی‌شد.
در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمدره با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری توسعه فرهنگ قرآنی است، ابراز کرد: در این راستا اگر والدین به‌عنوان حافظان خط مقدم تربیت و پرورش کودکان امروز که سکان‌داران آینده کشور هستند، اهتمام ویژه‌ای به مفاهیم والای قرآن کریم داشته باشند، در سایه‌سار انوار الهی این کتاب آسمانی می‌توانند خانواده‌ای قرآنی و در نهیات جامعه‌ای مبتنی بر رفتارهای قرآنی را به نسل‌های آینده تحویل دهند.
وی در پایان اظهار کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، قرآن نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) سبک و برنامه زندگی ما است و خانواده قرآنی نیز خانواده‌ای است که در راستای فرامین خداوند متعال در قرآن کریم، حرکت و عمل کند.

captcha