قرآن مسیر زندگی جوان را به‌سمت پیشرفت و کمال مدیریت می‌کند
کد خبر: 2828186
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

قرآن مسیر زندگی جوان را به‌سمت پیشرفت و کمال مدیریت می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار با اشاره به اینکه در پرتو قرآن جوان به فشرده بودن زمان و ارزش آن پی می‌برد، گفت: قرآن مسیر زندگی جوان را به‌سمت پیشرفت و کمال مدیریت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام شیخ علی، از مدرسان حوزه علمیه امام صادق(ع)  شهرستان بیجار در نشست «جوان در پرتو قرآن و نهج‌البلاغه» که به‌همت جهاد دانشگاهی مرکز بیجار امروز، 20 بهمن‌ماه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی هنری امیرنظام گروسی برگزار شد، اظهار کرد: دل جوان یکی از پاک‌ترین دل‌هاست، به‌همین دلیل بذر دین در دل جوان به‌خوبی رشد می‌کند.

وی قلب جوانان را همچون زمین خالی دانست و افزود: قلب جوان همانند زمین خالی هر چیزی که در آن کاشته می‌شود را به‌خوبی قبول می‌کند در این راستا جوانان باید دوستانی را که برمی‌گزیند، دارای ایمان و اعتماد به نفس قوی هستند.

شیخ‌علی بیان کرد: قلب جوان رقیق‌تر و پذیراتر است و باید جوانان مراقب باشند تا با انتخاب دوستان ناباب بذر بی ایمانی و بی اخلاقی در قلوب آنان کاشته نشود.

وی با بیان حدیثی از امام علی(ع) عنوان کرد: هر کس قرآن را پیش‌روی خود قرار دهد، رهبر و پیشوای او به بهشت خواهد بود و هرکس آن را به پشت سرافکند، طردکننده و سوق دهنده او به سوی جهنم خواهد بود.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) بیجار با اعلام اینکه جوانی نوعی فرصت و در کنار آن نوعی تهدید است، تأکید کرد: فعالیت‌های دوران جوانی هم می‌تواند تهدیدی برای فرد و خانواده اش باشد و هم یک فرصت طلایی برای پشرفت و حرکت در مسیر کمال است.

وی با اشاره به اینکه در پرتو قرآن جوان به فشرده بودن زمان و ارزش آن پی می برد، گفت: قرآن مسیر زندگی جوان را به سمت پیشرفت و کمال مدیریت می‌کند.

دور شدن جوانان از مسیر ایمان هدف نهایی دشمنان است

شیخ‌علی به هجمه تبلیغاتی دشمن علیه جوانان اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه دشمن در کوتاه مدت نفع مادی از این موضوع نمی‌برد ولی تمام تلاش خود را می‌کند که جوان با ایمان و پاک را از مسیر درست خارج کند.

وی ادامه داد: دشمن با تبلیغات در فضای مجازی می‌خواهند جوان را از دین جدا کنند ولی سفارش دین ما این است در کنار زندگی دنیوی نگاهی به زندگی ابدی و اخروی خود داشته باشید.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) بیجار افزود: دشمن می‌خواهد، همانند دشمنان دوران پیامبر اکرم(ص)، صرفا تجملات را بر زندگی جوان امروزی غالب کنند که جزء زندگی حیوانیست و جوان را از معنویت دور می‌کند.

الگوگیری از زندگی غربی عامل از بین رفتن سلامت روحی و اعتقادی جوانان است

وی اعلام کرد: در دنیای رنگارنگ و هزار چهره‌ای که کمترکسی پیدا می‌شود مجذوب این رنگ‌ها و تنوع‌ها نشود جوانان مسلمان با الگوگیری از جوانان و آداب زندگی و اجتماعی غیراسلامی و غربی هرچه بیشتر درخطر از بین رفتن سلامت روحی، اعتقادی و هویتی هستند.

شیخ‌علی ادامه داد: جوانان هوشیار باشند پیرو تفکرات غرب حرکت نکنند، زندگی و آخرت خود را به قیمت نفروشند چرا که قیمت عمر شما بهشت است.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی همانند چاقوی دو لبه‌ای می‌باشند که هم می‌توان جنبه مثبت داشته باشند و باعث روشنگری شوند و هم منفی باشند و برای کارهای شر استفاده شود.

این مدرس حوزه علمیه بیجار ادامه داد: در استفاده از شبکه‌های اجتماعی باید اهداف دیگران را هم بدانیم و با حساسیت خاص از آن استفاده کرد  چرا که همین امکانات ما را از دین خارج می‌کنند.

شیخ‌علی در بخش دیگر سخنان خود با بیان فرمایشات گهر بار امیر مؤمنان(ع) در نهج البلاغه افزود: هرگاه کسى بخواهد بیمارى روح و روان خود را درمان کند باید به گفتار امام على(ع) در نهج‌البلاغه روى آورد و راه و روش زندگى را در پرتو این کتاب ارزشمند بیاموزد.

انقلاب اسلامی ایران گفتمان دینی را در جهان مطرح کرد

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) بیجار اظهار کرد: انقلاب ما گفتمان دین را دارد و در امتداد دستورات ائمه هست و سردمدار دین اسلام است.

وی با تأکید بر این که سبک زندگی قرآنی سبب ماندگاری امام خمینی(ره) شده است، افزود: امام راحل همواره در محضر قرآن بود و سبک زندگی خود را براساس این کتاب نورانی می گرفت که سبب تعالی این وجود نورانی شد.

شیخ‌علی بیان کرد: یکی از عوامل ماندگاری امام راحل ولایت پذیری بوده است که همین پیرو ولایت بودن ایشان موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دشمنان از عزت و سربلندی و تجدید میثاق جوانان با امام و رهبرمان می‌ترسند، عنوان کرد: ما با همان اعتقاد و باور رهبر کبیر انقلاب باید با تمام وجود تا حد عزت شهادت سعی می‌کنیم از این انقلاب که با خون پاک شهدا مهر شده محافظت کنیم.

شیخ‌علی در پایان یادآور شد: نخستین راه تداوم انقلاب تکیه بر مذهب و ارزش‌های دینی و اسلامی بوده است و انقلاب اسلامی ما انقلاب ارزش‌ها است که نادیده گرفتن ارزش‌های دینی و اسلامی کشیدن خط قرمز روی انقلاب است.

captcha