هنر آمیخته با ارزش‌های اسلامی ماندگارترین هنر است
کد خبر: 2803990
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳

هنر آمیخته با ارزش‌های اسلامی ماندگارترین هنر است

گروه هنر: مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: هنر باید به گونه ای باشد که افراد مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داده و هنر آمیخته با ارزش‌های اسلامی ماندگارترین و تاثیر گذارترین هنرها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت الاسلام علیرضا باباشاهی، مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان امروز، 14 بهمن ماه در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی در سنندج اظهار کرد: سخن از هنر و هنرمندان در عین سادگی بسیار صقیل و سخت است.
وی افزود: همانطور که رهبری هم در سفر خود به کردستان، این استان را دیار فرهنگ و هنر نامیدند، باید با برنامه ریزی های درست از ظرفیت های موجود در زمینه های فرهنگی و هنری این استان به خوبی بهره برد.
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان عنوان کرد: با وجود ظرفیت های فراوان این استان و شمار کثیر هنرمندان، انتخاب تنها یک اثر از این استان در آثار برتر جشنواره هر چند که موفقیت بزرگی است اما بسیار کم می باشد.
وی با اشاره به اینکه موفقیت یک اثر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، تصریح کرد: رقیبان برجسته تر و یا نا آشنا بودن با اصول و موضوعات جشنواره و ... می تواند از جمله این دلایل باشد که هنرمندان کردستانی باید با تقویت جایگاه خود در دوره های بعدی این جشنواره موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.
حجت‌الاسلام بابا شاهی ادامه داد: همانگونه که هنر را می توان به دو دسته ارزشی و غیرارزشی تقسیم کرد، هنرمندان را نیز می‌توان به هنرمند ارزشی و ضد ارزش تقسیم کرد.
وی ذکر کرد: هنرمندان با نشان دادن آثار در رشته های مختلف، ارزش و جایگاه خود را برای مردم نمایان می‌کنند، بنابراین باید با تمام توان آثاری را خلق کنند که برای همیشه در ذهن مردم ماندگار شود.
وی با اشاره به اینکه هنرمند جایگاه والاتری از سایر مردم جامعه دارد، بیان کرد: این افراد باید از لحاظ بصیرت و آگاهی با عامه مردم متفاوت بوده و ارزش ها را متبلور کنند.
مسئول نماینده ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان اعلام کرد: هنر باید به گونه ای باشد که افراد مختلف جامعه را تحت تاثیر قرار داده و هنر آمیخته با ارزش های اسلامی ماندگارترین و تاثیر گذارترین هنرها خواهد بود.
وی در ادامه دانشگاه، هالیوود و ماهواره را ابزار دشمنان اسلام برای هدف قرار دادن ارزش های اسلام دانست و افزود: هنرمندان ما نیز باید به همین گونه از طریق هم اندیشی و تبادل فکری با دانشگاه‌ها و ترسیم افکار اسلامی و نشر آن از طریق صدا و سیما، افکار عمومی را در اختیار بگیرند و ارزش‌های اسلام را هر چه بیشتر در آثار خود نمایان کنند.
حجت‌الاسلام باباشاهی عنوان کرد: با حضور رهبری در کردستان و عنوان استان فرهنگی، تحولی فرهنگی در استان رخ داد و وظیفه هنرمندان است که با برنامه‌ریزی منظم و هنرمندانه آثار این تحول را بیش از پیش متجلی کنند.
وی در پایان امام راحل را هنرمندی واقعی توصیف کرد و یادآور شد: هنر بزرگ ایشان ایجاد اتحاد و یکپارچگی 30 میلیون نفر بود که در نهایت منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب شد.

captcha